Η Ιστορία του Βυζαντινού αετού

"Ο Ασπρόμαυρος Δικέφαλος του ΠΑΟΚ με Χρυσό περίβλημα, αναζητά τον Χρυσό Δικέφαλο Αετό της Ρωμιοσύνης σε κόκκινη σημαία, τα 4Β της Βασιλεύουσας και Συμβασιλεύουσας, τον Ασπρόμαυρο Δικέφαλο του Αυτοκρατορικού στόλου του Πόντου, το Τετράφυλλο της Γέννησης της Ορθοδοξίας, του κόσμου όλου και τον πολλαπλό συμβολισμό του Πετάλου Αλόγου!"
Ο ιστορικός του μέλλοντος Ο ιστορικός του μέλλοντος
Η Ιστορία του Βυζαντινού αετού

Ο Δικέφαλος αετός από την εποχή της έμπνευσης του υπήρχαν πολλοί διεκδικητές του. Μια θεωρία λέει ότι εμπνευστές του ήταν οι Χετταίοι που ζούσαν στην Μικρά Ασία.

Φυσικά στη Μικρά Ασία και ευρύτερα δυτικά της, την εποχή των Χετταίων ζούσαν συγχρόνως και Προελληνικά φύλλα όπως π.χ. οι Μινωίτες, Αχαιοί, Ίωνες, Δωριείς κτλ. Άλλωστε ο Τρωικός πόλεμος ήταν στην ουσία ένας Ελληνικός εμφύλιος πόλεμος από λαούς που πίστευαν στους ίδιους θεούς του Ολύμπου της Μακεδονίας, είχαν τα ίδια ήθη, έθιμα, γλώσσα και τρόπο σκέψης.

Τα Πρωτοελληνικά φύλα...

με καταγωγή από Εύξεινο Πόντο, Κασπία, Μακεδονία, Ήπειρο, Θεσσαλία κατέβηκαν νότια πήγαν ανατολικά στα παράλια της Μικράς Ασίας και στην Τροία, στη Κάτω Ιταλία -Μεγάλη Ελλάδα, Ρώμη από Τροία κυρίως σύμφωνα με την Αινειάδα, αποίκησαν σε όλη την Μεσόγειο .

Ο Μύθος λέει ότι Δίας που είχε την έδρα του, στο βουνό της Μακεδονίας, τον Όλυμπο που από εκεί πήραν το όνομα η Αρχαία Ολυμπία , οι Ολυμπιακοί αγώνες και η Κεκροπία - Ακτική ονομάστηκε Αθήνα από την Θεά Αθηνά που και αυτή ζούσε μυθολογικά στον Όλυμπο της Μακεδονίας απέναντι από την αρχαία Θέρμη, μετέπειτα Θεσσαλο"Νίκη"- ΣτρατοΝίκη επίθετο της Θεάς Αθηνάς, συνώνυμο της Αθήνας, αποφάσισε να στείλει δύο αετούς Μαυραετούς,( "Μελάς-Μαύρος ", ο πιο δυνατός, γρήγορος έξυπνος αετός, να ορίσουν το κέντρο του κόσμου. Οι δύο αυτοί Μαυραετοί , ένας Ανατολικά, ένας Δυτικά όρισαν το κέντρο του κόσμου τους Δελφούς.

Όποια από τις δύο θεωρίες είναι αληθινή το σίγουρο είναι ότι ο Δικέφαλος αετός έχει έδρα σε περιοχή που κατοικούσαν Έλληνες από τα προϊστορικά χρόνια στην σημερινή Ελλάδα και στην Ανατολία ή Μικρά Ασία.

Επιπρόσθετα υπάρχουν και ευρήματα που χρονολογούνται από 1600 π.Χ. στις Μυκήνες,

όπως και πιο παλιά στην Κνωσό.

"Ο Δικέφαλος αετός στο Βυζάντιο"

Ο Δικέφαλος σταδιακά ατόνησε σαν σύμβολο, σαν έμβλημα και κάνει δυναμική εμφάνιση στα Βυζαντινά χρόνια και πιο συγκεκριμένα την εποχή του Ισαάκιου Κομνηνού 1057-1059 μ.Χ. με δεδομένο ότι στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και τα πρώτα χρόνια της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας δεν τον χρησιμοποιούσαν, αλλά χρησιμοποιούσαν εμβλήματα της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, το Χριστόγραμμα μετά το Εν τούτω Νίκα κτλ.

Εδώ θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι άλλο Οικόσημο, δηλαδή σήμα, σφραγίδα, έμβλημα μιας οικογένειας-δυναστείας  βασιλιάδων που τον φορούσαν στα βασιλικά άμφια τους,υποδήματα ή το είχαν σαν χαρακτηριστικό, σφραγίδα της δυναστείας τους και άλλο επίσημο έμβλημα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας με έδρα την Κωνσταντινούπολη ή κάποιου βυζαντινού κράτους πχ Αυτοκρατορία της Τραπεζούντας-Πόντου ή σημαία του Ναυτικού της. Σαν Οικόσημα συναντάμε Δικέφαλους μαύρους σε χρυσό φόντο, ασπρόμαυρους, χρυσούς σε κόκκινο φόντο, πράσινους, μπλε, λιοντάρια, κάστρα διάφορα σχέδια κτλ, οι πηγές είναι σπάνιες γιατί καταστράφηκαν λόγω της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, ότι σώζεται είναι κυρίως από ναούς, μουσεία στο εξωτερικό και πολλά σχέδια είναι μεταγενέστερα σχεδιασμένα στη νεώτερη εποχή ή στους ναούς της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Ο  μύθος που έφτασε μέχρι τις μέρες μας που δυστυχώς δεν αποδεικνύεται από Ελληνικές πηγές λέει ότι Ισάκιος Κομνηνός  έβαλε πάνω σε κίτρινο φόντο τον αετό που ήταν μαύρος και φυσικά ενισχύεται από το γεγονός ότι στις μέρες μας η Εκκλησία της Ελλάδας με έδρα την Αττική αποφάσισε να έχει κίτρινη σημαία με Μαύρο Αετό στα προαύλια των Ναών (κάποιοι λένε ότι ήταν απόφαση του Χριστόδουλου, κάποιοι λένε ότι ίσχυε από παλιά η ύπαρξη αυτής της σημαίας).

Στην πράξη αυτό δεν ίσχυε ποτέ να αποτελούσε η Κίτρινη σημαία με Μαύρο Αετό επίσημη σημαία του Βυζαντίου

ή έστω των βυζαντινών κρατών που δημιουργήθηκαν μετά την πρώτη Άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1204 (Αυτοκρατορία της Νίκαιας, το Δεσποτάτο της Ηπείρου) εκτός της Τραπεζούντας, αυτό τουλάχιστον λένε οργανισμοί όπως το Wikipedia που το παρακολουθεί το 80% του κόσμου μέσω πηγών.

Στην πράξη λένε ο Δικέφαλος Αετός του Βυζαντίου ήταν κυρίως Χρυσός και χρησιμοποιούνταν σε Κόκκινο φόντο, αυτό γινόταν γιατί έτσι με το Χρυσό Αετό διασφαλιζόταν η συνέχεια της Βασιλικής Δυναστείας, το δε κόκκινο χρώμα ήταν το χρώμα της πρώτης Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.

Ελληνικές πηγές –πουθενά Μαύρος Δικέφαλος σε κίτρινο φόντο

Τα παρακάτω ιστορικά ντοκουμέντα που προέρχονται από Ελληνικές πηγές αποδεικνύουν ότι στην πράξη δεν υπήρχε ποτέ Μαύρος Δικέφαλος σε κίτρινο φόντο σε σημαία, ακόμα και σε άμφια.

Οι Βασιλικοί κληρονόμοι του Ισάκιου Κομνηνού οι Μεγαλοκομνηνοί υιοθέτησαν Ασπρόμαυρο Θυρεό  για τον Οίκο τους , κάποιες πηγές του εξωτερικού το αποδίδουν και με  Λατινικό σήμα ,το Ναυτικό της Αυτοκρατορίας της Τραπεζούντας είχε Ασπρόμαυρο λάβαρο με Ασπρόμαυρο Δικέφαλο Αετό όταν έλεγχε όλη την Μαύρη Θάλασσα σε Βορρά-Νότο-Ανατολή και Δύση.

Μετά την επανακατάληψη της Κωνσταντινούπολης το 1261μ.Χ. η σημαία της Αυτοκρατορίας της Νίκαιας όπως είδαμε στην εισαγωγή δεν ήταν Μαύρος Δικέφαλος σε κίτρινη σημαία, το ίδιο και οι Παλαιολόγοι οι διάδοχοι των Κομνηνών Χρυσό Δικέφαλο σε κόκκινο φόντο σύμβολο του Οίκου και σημαία με τα 4Β. Εάν λοιπόν μπήκε και Δικέφαλος στην Κωνσταντινούπολη μετά την επανακατάληψη του 1261 μ.Χ. θα ίσχυε η παράδοση να ήταν χρυσός πάνω σε κόκκινο πανί και όχι Μάυρος σε κίτρινο πανί.

Επίσης η μόνη  Ελληνική Αυτοκρατορία που φαίνεται από πολλές πηγές κυρίως του Εξωτερικού που έχει Δικέφαλο Αετό πρώτη σαν έμβλημα στη σημαία της, είναι η Αυτοκρατορία του Πόντου, της Τραπεζούντας, πάλι Χρυσό Δικέφαλος σε κόκκινο φόντο.

"Πηγές του εξωτερικού"

Οι Δυτικοί επειδή δεν είχαν Τουρκοκρατία , έχουν αρχεία που δεν καταστράφηκαν, επίσης την τεχνική των συμβόλων την είχαν πιο αναπτυγμένη. Οι παλιές πηγές τους λένε και αυτοί ότι ο Δικέφαλος Αετός της Ρωμιοσύνης ήταν Χρυσός σε Κόκκινο φόντο κατά κύριο λόγο και πιο σπάνιες σε ασπρόμαυρο φόντο Βασιλιάς της Ελλάδας, τα 4Β τα έχουν σαν αποδεικτικό στοιχείο για έμβλημα των Παλαιολόγων και της Ελληνικής Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και το Μαύρο Δικέφαλο Αετό με κίτρινο φόντο τον παρουσιάζουν ως την δικιά τους, Αγία Γερμανική -Ρωμαϊκή αυτοκρατορία που την ίδρυσε ο Καρλομάγνος κοντά στα 800 μ.Χ. όταν το Βυζάντιο δεν είχε ακόμα Δικέφαλο και ούτε φυσικά κίτρινο φόντο η σημαία του Βυζαντίου.

 

Ποιος πήρε τον Δικέφαλο τελικά από ποιον και ποιος πήρε το κίτρινο χρώμα στην σημαία;

Η Αγία Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία των Γερμανών, το πρώτο δηλαδή Ράιχ, μέχρι να φτάσουμε στο 3ο Ράιχ με Χίτλερ, ιδρύθηκε το 800 μ.Χ. με κίτρινη σημαία από τον Καρλομάγνο χωρίς Δικέφαλο αλλά με Μονοκέφαλο,  μαύρο αετό που κοιτούσε προς την Δύση. Ο Μονοκέφαλος αετός ήταν σύμβολο και του Πόντου, ήδη το συναντάμε σε νομίσματα στην Σινώπη τον 4ο αιώνα π.Χ. σε μουσείο στο Λονδίνο και στην Αθήνα ,ο οποίος και αυτός κοιτά προς την Δύση. Ο Μονοκέφαλος αετός ήταν και οικόσημο των Κομνηνών με Χ στο στήθος, σαν Τετράφυλλο και το κεφάλι κοιτά προς την Ανατολή .

Συνεπώς εάν ο Ισάκιος Κομνηνός  καθιέρωσε τον Δικέφαλο αετό ίσως ήθελε να παντρέψει σε ένα σχέδιο τους δύο Μονοκέφαλους αετούς ένας της Σινώπης που κοιτάει στην Δύση και ένα της Κόμνης της Θράκης που κοιτάει προς την Ανατολή. Στην συνέχεια όταν χάθηκε η Κωνσταντινούπολη το 1204 μ.Χ.  η Αυτοκρατορία της Τραπεζούντας ήταν η μοναδική που είχε Δικέφαλο αετό, χρυσό σε κόκκινο φόντο με στόχο την επανακατάληψη της Κωνσταντινούπολης. Τελικά η επανακατάληψη της Κωνσταντινούπολης έγινε 15 Αυγούστου του 1261 και ο Μιχαήλ Ή Παλαιολόγος λέει η Βυζαντινολόγος Αρβελέρ επέβαλε το Δικέφαλο αετό στην νέα Αυτοκρατορία του Βυζαντίου με κερδισμένη την Αυτοκρατορία της Νίκαιας που όπως είδαμε δεν είχε Δικέφαλο Αετό αλλά πιθανόν να τον πήρε από την Αυτοκρατορία της Τραπεζούντας.

Το Χρυσό Δικέφαλο Αετό με κόκκινο φόντο της Αυτοκρατορίας της Τραπεζούντας που έλεγχε όλη την Μαύρη θάλασσα με τον Ασπρόμαυρο Δικέφαλο Αετό του Αυτοκρατορικού Στόλου του Πόντου επιβεβαιώνουν αρκετές πήγες από Γαλλους, Γερμανούς, Πορτογάλους, Καταλανούς κτλ

Πρώτα από όλα το "Βιβλίο όλων των Βασιλείων του 1350 μ.Χ.". Την ίδια περίοδο η Γερμανία με την Αγία Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία της είχε Μονοκέφαλο αετό σε κίτρινο φόντο με βάση το βιβλίο.

Επίσης μέσα στο Βιβλίο όλων των Βασιλείων φαίνεται η σημαία της Ρόδου και του Μοριά, Σταυρός, η ασπρόμαυρη της Κορίνθου με 4 Σταυρούς, η Φιλαδέλφεια με ασπρόμαυρο πλαίσιο και κόκκινο Σταυρό, η Σαμψούντα με Τετράφυλλο σε μορφή Σταυρού, η Κύπρος ασπρόμαυρη με κόκκινο Σταυρό.

To «Βιβλίο όλων των Βασιλείων», που γράφτηκε στα 1350 και εξιστορεί τα ταξίδια ενός μοναχού από την Καστίλλη, είναι εικονογραφημένο με 130 σημαίες. Μας λέει σύμφωνα με την δικιά του αρίθμηση οι σημαίες (94, 96, 97, 98_ είναι όμοιες – χρυσός σταυρός και 4 πυρέκβολα σε κόκκινο φόντο – και σύμφωνα με το βιβλίο ανήκουν στους ″βασιλείς″ της Θεσσαλονίκης, της Ελλάδας (″της αληθινής Ελλάδας και της αυτοκρατορίας των Ελλήνων″ / ″la vera Grecia e el imperio de los Griegos″), του ″Lodomago″ (ή ″Recrea″ σε άλλη έκδοση, πιθανόν η Ηράκλεια του πόντου). Επίσης ως σύμβολο του ″βασιλιά της Κωνσταντινούπολης″ παρουσιάζεται παρόμοια σημαία που περιλαμβάνει και το σταυρό του Αγίου Γεωργίου

Με λίγα λόγια Θεσσαλονίκη - Κωνσταντινούπολη από τότε είχαν Κοινό λάβαρο τα 4Β μαζί με τον Πόντο (Ηράκλεια ή Ιωνόπολη που είχε και Δικέφαλο Αετό χρυσό σε κόκκινο φόντο η Τραπεζούντα, η μόνη στον κόσμο!

Σε όλες αυτές τις περιοχές ο Μοναχός αναφέρεται λέγοντας ότι έχουν Έλληνες, Χριστιανούς κάτοικους.

  

Φυσικά και οι Γερμανοί σε πηγές του αναφέρουν ότι ο Μονοκέφαλος αετός έγινε Δικέφαλος το 1433 μ.Χ. όταν άρχιζε στην ουσία να καταρρέει  η Βυζαντινή Αυτοκρατορία και στην ουσία έπεσε το τελευταίο κάστρο της η Αυτοκρατορία της Τραπεζούντας 15 Αυγούστου 1461 με τον Χρυσό Δικέφαλο σε κόκκινο φόντο.

Άρα οι Γερμανοί πάνω στην ήδη υπάρχουσα κίτρινη σημαία τους με το Μονοκέφαλο αετό που κοιτούσε Δύση, έβαλαν το 1433 πάνω το Δικέφαλο αετό της Ρωμιοσύνης και επειδή η σημαία τους ήταν ήδη κίτρινη επέλεξαν το Μαύρο Δικέφαλο Αετό.

Αυτά τα επιβεβαιώνει και ο Καταλονικός Άτλας το 1375. Ο Καταλονικός Άτλας, ένα αριστούργημα της εποχής του, είναι ένας σημαντικός παγκόσμιος χάρτης της μεσαιωνικής περιόδου και από τις καλύτερες εργασίες που προέρχονται από το σχολείο χαρτογράφων της Μαγιόρκας. Είναι επίσης ο πρώτος γνωστός χάρτης που δείχνει την ένταση των ανέμων. Κατασκευάστηκε το 1375 (η ημερομηνία που εμφανίζεται στο αέναο ημερολόγιο που συνοδεύει τους χάρτες) και αποδίδεται στον Καταλανό, Εβραίο χαρτογράφο από την Μαγιόρκα, Αβραάμ Cresques, ο Άτλας ήταν ήδη καταγεγραμμένος στη βιβλιοθήκη του Καρόλου του V, που περιλαμβάνεται στον κατάλογο από τον Gillet Malet και αντιγράφεται από τον Jean Blanchet το 1380.Είναι σήμερα στην Βασιλική βιβλιοθήκη της Γαλλίας σήμερα Εθνική βιβλιοθήκη από την εποχή εκείνη 

Και ο Καταλανικός Άτλας του 1375 επιβεβαιώνει το Χρυσό Δικέφαλο της Ρωμιοσύνης σε κόκκινο φόντο της Αυτοκρατορίας της Τραπεζούντας και την κοινή σημαία λάβαρο με 4Β στην Θεσσαλονίκη, Κωνσταντινούπολη και πόλη τού Πόντου Ηράκλεια ή Ιωνόπολη.

Χαρακτηριστικό είναι ότι για όλη την Μεσαιωνική Βυζαντινή Ελλάδα υπάρχει ένα λάβαρο, αυτό της Θεσσαλονίκης με τα 4Β στο επίσημο έγγραφο. Και ο Καταλονικός Άτλας φαίνεται ότι η Γερμανία έχει Μονοκέφαλο αετό ακόμα ,ένα και δεν είναι ξεκάθαρο στο μάτι σε συνδυασμό με το «Βιβλίο όλων των Βασιλειών» που τον έχει Μονοκέφαλο 25 χρόνια πριν εξάγουμε αυτό το συμπέρασμα.

Μετά σε νέους μεταγενέστερους χάρτες υπήρχαν πάλι τα 4Β και ο Χρυσός αετός με κόκκινο φόντο της Τραπεζούντας ,στην συνέχεια έβαλαν οι Γερμανοί Μαύρο Δικέφαλο Αετό σε κίτρινο φόντο, όταν έπεσε η τελείως η Κωνσταντινούπολη και η Αυτοκρατορία της Τραπεζούντας.

Εκείνη την εποχή η Θεσσαλονίκη μαζί με την Κωνσταντινούπολη ήταν από τις μεγαλύτερες πόλεις στον κόσμο, ειδικά το 1220μ.Χ. πρώτη σε πληθυσμό ήταν η Βασιλεύουσα Κωνσταντινούπολη και 2η η Συμβασιλεύουσα Θεσσαλονίκη, το 1224 μ.Χ. ονομάστηκε Συμβασιλεύουσα.

Την άρρηκτη σχέση Θεσσαλονίκης Βυζαντίου την επιβεβαιώνει και η Αρβελέρ σε άρθρο της στο βιβλίο «Γιατί το Βυζάντιο»

"Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ: Η βυζαντινή Θεσσαλονίκη - Thessaloniki Arts and Culture" https://www.thessalonikiartsandculture.gr/thessaloniki/palia-thessaloniki/eleni-glykatzi-arveler-i-vyzantini-thessaloniki/

Και μεταγενέστεροι χάρτες του 1421 αποδεικνύουν το κοινό λάβαρο Θεσσαλονίκης και Κωνσταντινούπολης...

Η σχέση Κωνσταντινούπολης, Τραπεζούντας, Θεσσαλονίκης αποδεικνύεται ότι και οι τρεις πόλεις έχουν Άγιες Σοφιές και μάλιστα φέρουν Δικέφαλους και Τετράφυλλα στις αγιογραφίες τους παρόμοια με του ΠΑΟΚ το πρώτο σήμα. Επίσης ο Άγιος Δημήτριος της Θεσσαλονίκης εικόνα του 14ου αιώνα που βρέθηκε στο Σασοφεράτο της Ιταλίας φέρει τους Δικέφαλους των Παλαιολόγων και τα 4Β της κοινής Σημαίας Θεσσαλονίκης και Κωνσταντινούπολης. Ο τελευταίος των Παλαιολόγων ορκίστηκε στον Θεσσαλονικιό Άγιο Δημήτριο στο Μιστρά πάνω σε Δικέφαλο Εικόνα. Ο Άγιος Δημήτριος της Θεσσαλονίκης βοήθησε να σταματήσουν οι θυσίες των Χριστιανών στην Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία.

Στο «Περί Οφφικίων του Παλατίου Κωνσταντινουπόλεως και των Οφφικίων της Μεγάλης Εκκλησίας» του Γεώργιου Κωδινού αναφέρεται σχετικά με το φλάμουλο του Μεγάλου Δουκός (ναυάρχου): «και οι μεν εις τα έτερα (πλοία) ευρισκόμενοι άρχοντες ως κεφαλαί ιστώσι το σύνηθες βασιλικόν φλάμουλον ήτοι τον σταυρόν μετά πυρεκβόλων’ ούτος δε ο μέγας δουξ την του βασιλέως στήλην ίστησιν έφιππον». Με άλλα λόγια σε όλα τα πλοία εκτός του πλοίου του ναυάρχου κυμάτιζε το «σύνηθες βασιλικό φλάμουλο» που δεν ήταν άλλο από την πορφυρή σημαία με το χρυσό σταυρό και τα 4 Β.

Συμπέρασμα έρευνας και πιθανές υποθέσεις:

Στηριζόμενοι λοιπόν στις πηγές μπορούμε να συνάγουμε το συμπέρασμα πως επίσημη σημαία της Αυτοκρατορίας κατά την ύστερη περίοδο, ή απλά η «βυζαντινή σημαία» δεν ήταν η κίτρινη με το δικέφαλο αετό, αλλά η κόκκινη/πορφυρή με το χρυσό ισοσκελή ελληνικό σταυρό και τα 4 Β (πυρέκβολα ή βήτα / Βασιλεύς Βασιλέων Βασιλεύων Βασιλευόντων)

Το  πιο πιθανό ότι στα τελευταία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας το σύμβολο της ήταν τα  4Β και ο Χρυσός Δικέφαλος σε κόκκινο χρώμα όπως αποδεικνύεται από Ελληνικές και ξένες πηγές από διάφορα κράτη. Οι Γερμανοί πάνω στην κίτρινη σημαία τους με το Μονοκέφαλο αετό που είχαν από το 800 μ.Χ. από τον Καρλομάγνο έβαλαν το Μαύρο Δικέφαλο Αετό με στόχο να πάρουν το ρόλο της Κωνσταντινούπολης, που τον έφερε ο Ισακιος Κομνηνός το 1057-1059 μ.Χ. και τον υιοθέτησαν οι κληρονόμοι Κομνηνοί και Παλαιολόγοι χωρίς να τον αλλάξουν σε Χρυσό Δικέφαλο και κόκκινο φόντο, εάν οι Γερμανοί τον έκαναν το Δικέφαλο χρυσό θα έπρεπε να αλλάξουν και το χρώμα της σημαίας για να είναι ευπαρουσίαστο σαν σήμα, αλλά διατήρησαν το ίδιο χρώμα στην σημαία που είχαν από το 800 μ.Χ. προφανώς γιατί τους ενδιέφερε να πάρουν το Δικέφαλο και όχι να αλλάξουν το χρώμα της σημαίας τους και δεν διατήρησαν την βυζαντινή παράδοση του Χρυσού Δικέφαλου.

Αρά οι ξένες πηγές και οι Ελληνικές θεωρούν κρατικά σύμβολα της Ρωμιοσύνης τον Χρυσό Δικέφαλο σε κόκκινη σημαία ,τον Ασπρόμαυρο Δικέφαλο του Βασιλιά της Ελλάδας, τον Αυτοκρατορικό στόλο της Μαύρης Θάλασσας του Πόντου, τα 4Β της Θεσσαλονίκης –Κωνσταντινούπολης και το Τετράφυλλο της Σαμψούντας που παραπέμπει σε Σταυρό σύμφωνα πάντα με την Αγιογραφική παράδοση της Ορθοδοξίας που το ανέπτυξε κυρίως η Μακεδονική σχολή της.

Όλα αυτά τα σύμβολα τα συναντάμε εκεί που υπάρχουν οι τρεις Αγίες Σοφίες Θεσσαλονίκη, Κωνσταντινούπολη, Τραπεζούντα. Επίσης από εκεί που ήρθαν οι πρόσφυγες του 1914-1922 κυριαρχεί στα οικόσημα και εμβλήματα το Μαύρο χρώμα και το Ερυθρό. Οι ξένες πηγές όταν έλεγαν για Μαύρο Δικέφαλο σε κίτρινη σημαία εννοούσαν τον Δικέφαλο της Αγίας Ρωμαικής Αυτοκρατορίας, τον Δικέφαλο των Γερμανών.

Επίσης πιθανό σενάριο οι Μεγαλοκομνηνοί να κράτησαν για οικόσημο τους ασπρόμαυρο Θυρεό με τετάφυλλο Σταυρό με 8 κεφάλια αετών και στον Στόλο τους να έβαλαν ασπρόμαυρο Δικέφαλο αετό, στο κράτος του τον Χρυσό Δικέφαλο με κόκκινο φόντο όπως αποδεικνύεται από ξένες πηγές, οι Παλαιολόγοι όταν πήραν την Κωνσταντινούπολη να έβαλαν σημαία στην Θεσσαλονίκη και στην Κωνσταντινούπολη τα 4Β και στο οικόσημο τους Χρυσό Δικέφαλο με κόκκινο φόντο, όπως σώζεται και στο Βατοπέδι του Ανδρόνικου ΙΙ και ο Δικέφαλος να κιτρίνισε από επιγαμία Λασκαρίδων και Γερμανών και μετά να άρχισε η προπαγάνδα περί αυθεντικότητας του κίτρινου χρώματος σε Μαύρο Δικέφαλο ότι ήταν Βυζαντινός και Ελληνικός και χρησιμοποιήθηκε ως σημαία του Βυζαντίου που αυτό δεν έγινε ποτέ με βάση τα ιστορικά ντοκουμέντα ερευνών.

Αρκετά από αυτά επιβεβαιώνονται και στο Wikipedia στην ενότητα «Βυζαντινές σημαίες και εμβλήματα»

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%92%CF%85%CE%B6%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BD%CE%AD%CF%82_%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CE%AF%CE%B5%CF%82_%CE%BA%CE%B1%CE%B9_%CE%B5%CE%BC%CE%B2%CE%BB%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1

Και τελικά πως η Εκκλησία της Ελλάδας έχει Μαύρο Δικέφαλο Αετό σε κίτρινο φόντο σε ναούς;

Το σήμα της Εκκλησίας της Ελλάδας δεν είναι αυτό,  επίσημα είναι ο κόκκινος Αετός σε άσπρο φόντο και στις πρόσφατες επιστολές Χριστόδουλου, Ιερώνυμου είναι ή στέμμα ή μπλε Δικέφαλος.

Μια λογική εξήγηση είναι ότι η Ελλάδα όταν έγινε κράτος, είχε βασιλιά Γερμανό-Βαυαρό τον Όθωνα , ήταν ένα μικρό ,προτεκτοράτο της Αγίας Γερμανικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, αυτός υπέγραψε το 1833 την  Ανεξαρτησία της Εκκλησίας της Ελλάδας από το Οικουμενικό πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης και η αναγνώριση της Εκκλησίας της Ελλάδας από το Οικουμενικό πατριαρχείο έγινε το 1850. Τι πιο λογικό να μην υιοθετήσει την σημαία με τα 4 Β της Θεσσαλονίκης και της Κωνσταντινούπολης και το Χρυσό Δικέφαλο σε κόκκινο χρώμα της Τραπεζούντας, η Εκκλησία της Ελλάδας που τότε δεν ήταν στο κράτος ούτε η Μακεδονία, ούτε η Κρήτη  κτλ.

Ίσως του Όθωνα να του άρεζε να βλέπει έξω από τις εκκλησίες την σημαία της δικιάς του Αγίας Γερμανικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας με το Μαύρο Δικέφαλο και το κίτρινο φόντο στην Νότια Ελλαδα που έτσι και αλλιώς ακόμα και σήμερα οι Νέες χώρες (Βόρεια Ελλάδα και Κρήτη) υπάγονται στο Οικουμενικό πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης πνευματικώς. Υπήρχε ρήξη τότε με την Κωνσταντινούπολη και δεν ήθελαν ίσως σημαία με τα 4Β ή την Αυτοκρατορία του Πόντου. Μην ξεχνάμε ο Όθωνας επέλεξε πρωτεύουσα την Αθήνα αντί για το Ναύπλιο μετά την δολοφονία Καποδίστρια, γιατί κάποιοι στην Ελλάδα τον θεωρούσαν Ρώσικο παράγοντα.

Φυσικά το Οικουμενικό Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης δεν έχει Μαύρο Δικέφαλο σε κίτρινο φόντο, ούτε καν τα 4Β, ίσως για να μην προκαλέσει τους Τούρκους..

Μην αμελούμε και ο πρώτος Μητροπολίτης των Αθηνών ο Νεόφυτος Έ Μεταξάς πήγε να σπουδάσει Ιταλία πριν πάει και Κωνσταντινούπολη και ο τελευταίος ο Ιερώνυμος σπούδασε Γερμανία, άρα επηρεαζόταν και από την Δύση και τα χρώματα των συμβόλων τους.

Ο Νεοέλληνας που δεν αναλύει τα γεγονότα, βλέποντας την κίτρινη σημαία με το Μαύρο Δικέφαλο έχει κλειδώσει μέσα του ότι αυτή είναι η Βυζαντινή σημαία της Αυτοκρατορίας της δικιάς του και λίγοι γνωρίζουν ότι δεν ισχύει αυτό αλλά είναι της Αγίας, Γερμανικής, Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας σε στυλ Δικέφαλου Βυζαντινό, νεωτερίστικο .

Ίσως και η επίσημη Εκκλησία της Ελλάδας -Αθηνών να πρέπει να αιτιολογήσει σε κάποιον αυτήν την απόφαση της πχ ότι ο Ισάκιος Κομνηνός την επανάφερε το 1057 μ.Χ. σε Κίτρινο φόντο και Μαύρο Δικέφαλο και όχι σε κόκκινο φόντο όπως ήταν η Ρωμαική και να βρει στα αρχεία της ντοκουμέντα ,την αιτία σε παλιά έγγραφα ή σε μνημεία σε μοναστήρια από εκείνη την εποχή... ή τον λόγο και ποιος το αποφάσισε αυτό να μπει μια σημαία που δεν ήταν η τελευταία του Βυζαντίου το 1453-1461.

Υπάρχει και το σενάριο αυτή η σημαία να χρησιμοποιήθηκε πρόσφατα λένε από τον Χριστόδουλο και κύκλοι της Εκκλησίας για τους δικούς της λόγους να την επέβαλαν, Φυσικά μαύρο Δικέφαλο σε κίτρινο φόντο συναντάμε σε οικόσημα δυναστειών όπως συναντάμε και ασπρόμαυρα, κόκκινα με κίτρινα, πράσινα κτλ όχι όμως σε επίσημα κρατικά σύμβολα όπως είδαμε.. Κρατικά σύμβολα μόνο χρυσό Δικέφαλο σε κόκκινη σημαία ,ασπρόμαυρο Δικέφαλο σε μαύρη ή άσπρη σημαία, τα 4Β Χρυσό και κόκκινο και Τετράφυλλο.

 Εκτός αυτού, εκτός από την Εκκλησία το κίτρινο χρώμα των Γερμανών το υιοθέτησαν και κάποιες σημαίες του Ελληνικού στρατού, τον Χρυσό Δικέφαλο της Ρωμιοσύνης σε κόκκινο φόντο τον έβαλε το Μαυροβούνιο στην σημαία 12 Ιουλίου του 2004, τα 4Β και το Δικέφαλο οι Σέρβοι τον έβαλαν 17 Αυγούστου του 2004, χωρίς να αντιδράσουμε όπως με το Σκοπιανό, όταν η Ελλάδα γλεντούσε για το Euro στο ποδόσφαιρο και τους Ολυμπιακούς αγώνες των Αθηνών, παραδώσαμε τα 2 Original, Βυζαντινά μας σύμβολα σε γείτονες Σλαβικούς λαούς και μείναμε με το κίτρινο δυτικό χρώμα των Γερμανών και μετέπειτα Ρώσων, οι Αλβανοί Μαύρο Δικέφαλο σε κόκκινο φόντο και οι Ρώσοι τριχρωμία με Δικέφαλο.

Η περίπτωση της Γερμανίας σε συνδυασμό με τον ανταγωνισμό με την Ρωσία.

Η Κωνσταντινούπολη ήταν η Νέα Ρώμη, Γερμανοί και Ρώσοι είχαν ανταγωνισμό για την 3η Ρώμη, είδαμε η Αγία Ρωμαική Αυτοκρατορία των Γερμανών έβαλε Δικέφαλο σε κίτρινο φόντο το 1433 και τον έβγαλε το 1848!

Οι Ρώσοι που είχαν σχέσεις με του; Παλαιολόγους έβαλαν Δικέφαλο σε σημαία μπλε, κόκκινη, άσπρη μετά το 1693 μετά λίγο ασπρόμαυρη, μετά το 1703, μαύρη σε κίτρινο φόντο το διάστημα 1835 -1857, ασπρόμαυρη και μετά μέχρι την Επανάσταση των Μπολσεβίκων 1917 είχαν πάλι Μαύρο Δικέφαλο σε κίτρινο φόντο. Αρά για πολλά χρόνια Γερμανική και Ρωσική αυτοκρατορία είχαν κοινό έμβλημα, λες και συμφώνησαν οι Ρώσοι και Γερμανοί να βάλουν στην Εκκλησία μας το κοινό έμβλημα τους για να ξεκόψει μια και καλή η Ελλαδική Εκκλησία από την επιρροή της Κωνσταντινούπολης.

"Η περίπτωση της ΑΕΚ Αθηνών "

Στην Αθήνα το 1922 κατέφθασαν πολλοί λιγότεροι πρόσφυγες του σύγχρονου Βυζαντίου σε σχέση με Βόρεια Ελλάδα, σύμφωνα με την απογραφή του 1928 κοντά στο 10-15% επί συνόλου. Εκεί 18-20 /9/1924 ιδρύθηκε η ΑΕΚωνσταντινοπόλεως- Αθηνών που αρχικά είχε σκοπό να συγκεντρώσει Κωνσταντινοπολίτες από Αθήνα και Πειραιά, δεν ξεκαθαρίζεται εάν είχε στο αρχικό καταστατικό δυνατότητα να έρθουν Πόντιοι, Θρακιώτες, Μικρασιάτες, γηγενείς Αθηναίοι, λογικά αυτό θα άνοιξε σύντομα. Στο ιδρυτικό καταστατικό του 1924 της είχε σφραγίδα Φοίνικα προς πάσα απόδειξη, όχι Δικέφαλο αετό. Ο Φοίνικας ήταν και οικόσημο της Οικογένειας Μαυροκορδάτων και χρησιμοποιήθηκε στην ίδρυση του Νεοελληνικού κράτους. Μια εφημερίδα εμφάνισε αντίγραφο καταστατικού του 1924 χωρίς να το υιοθετήσει επίσημα ο σύλλογος ακόμα και η εφημερίδα δεν ξεκαθάρισε εάν ο Δικέφαλος αετός στο εξώφυλλο είναι σύγχρονο Photoshop της εφημερίδας ή του 1924,η λογική λέει για να μην το διευκρινίζει είναι σύγχρονο αντίγραφο για σκοπούς marketing. Επίσης στο ιδρυτικό καταστατικό δεν δήλωσε τα κιτρινόμαυρα χρώματα της. Στην αρχή η ΑΕΚ Αθηνών φορούσε μαύρα και λεπτές γραμμές σε κίτρινο, έμβλημα έβαζε τα αρχικά της ΑΕΚ ή ΕΚ στρόγγυλα.

Το 1928 έστειλε κιτρινόμαυρη επιστολή στον Βενιζέλο όπως ο ΠΑΟΚ το 1929, δεν είχε σήμα Δικέφαλο Αετό, πάνω στη επιστολή παρά μόνο σφραγίδα Φοίνικα, τον Οκτώβριο του 1928 υπάρχει άρθρο σε εφημερίδα που λέει ότι έκαναν παρέλαση κρατώντας σημαία Δικέφαλο Αετό και το Μάιο του 1929 με αφορμή την προσπάθεια δημιουργία γηπέδου της εμφανίστηκε πορφυρό αντίγραφο καταστατικού με Δικέφαλο με 2 σπαθιά στα χέρια και στη πλάτη κάτι σαν θήκες αυτών, του οποίου η πηγή ήταν από κρατικό φορέα και το υιοθέτησε και η ομάδα της ΑΕΚ Αθηνών αφού το παρουσίασε επίσημα στο κοινό. Εικάζουμε ότι το αντίγραφο του καταστατικού είναι φωτοτυπία, αντίγραφο μεταγενέστερο π.χ. του 1933-1934 όταν το έδωσε στο υπουργείο για το γήπεδο το 1934 γιατί μέχρι τότε δεν υπάρχουν επιστολές με υπογραφή Σπανούδη και έμβλημα Δικέφαλο Αετό. Αξιοσημείωτο ότι στον ημιτελικό ΑΕΚ Αθηνών –ΠΑΟΚ το 1931 στη φανέλα Δικέφαλο φορά μόνο ο ΠΑΟΚ.

Το 1930 παρουσιάστηκε μια επιστολή με Δικέφαλο Αετό έμβλημα η οποία δεν φέρει την υπογραφή Σπανούδη προς ΑΣ ΠΕΡΑ 1923 και πιθανόν θα υπέγραψε άλλος από ιδιωτική συλλογή και δεν γνωρίζουμε εάν την υιοθέτησε επίσημα η ομάδα ή εάν ο Δικέφαλος που υπάρχει μπήκε μετά. Ούτε στο καταστατικό του 1929 δήλωσε κιτρινόμαυρα χρώματα και Δικέφαλο με αναγνώριση σε πρωτοδικείο, το συγκεκριμένο έγγραφο ήταν φωτοτυπία -αντίγραφο καταστατικού του πρωοδικείου, δεν γνωρίζουμε εάν το έκανε το 1953 να δηλώσει Δικέφαλο Αετό, λογικά όχι με βάση αυτά που έχουν δημοσιευτεί... Σταδιακά προς τα τέλη της δεκαετίας του 1930 λίγο πριν τον πόλεμο του 1940, εμφανίζονται με Δικέφαλο αετό στη φανέλα σε ματς με Άρη στην Θεσσαλονίκη το 1939 από το επίσημο site της ΠΑΕ.

Με τα μέχρι τώρα δεδομένα δήλωσε τον Δικέφαλο Αετό και πιθανόν χρώματα 4/7/1969 όταν η Χούντα υποχρέωσε σε όσες ομάδες δεν δήλωναν μέχρι τότε χρώματα και έμβλημα να το δηλώσουν όπως έκανε ο ΠΑΟΚ από το 1926 και στην αναθεώρηση του το 1931, η ΒΑΕ1923, η ΑΕΚΘ1925 χωρίς να τους υποχρεώνει κάποιος διαχωρίζοντας το έμβλημα –σήμα και σφραγίδα που και στις 3 περιπτώσεις ήταν ίδιο. Στις περισσότερες μεγάλες ομάδες όταν δεν ξεχωρίζουν στο καταστατικό την έννοια σφραγίδα και έμβλημα, η σφραγίδα είναι σχεδόν πάντοτε το έμβλημα τους στις φανέλες.

Αξιοσημείωτο 4/07 είναι η μέρα που γιορτάζουν οι ΗΠΑ την ανεξαρτησία τους.

Ο πρώτος Δικέφαλος της ΑΕΚ Αττικής δεκαετία 30 είναι με 2 σπαθιά, μεταγενέστερο σχέδιο, μέσα δεκαετίας του 70 είναι αυτό με το σπαθί και την σφαίρα και αφού πρώτα το συναντήσαμε με σφαίρα και Σταυρό από ΑτΕΚ1924 της Ένωσης Κωνσταντινοπολιτών 1923, με σφαίρα και σπαθί ΑΕΚΘ1925, με σφαίρα και σπαθί ΠΑΟΚ1949 , σφαίρα και σπαθί Κούδας –Κρόιφ 1973, όλα στην Θεσσαλονίκη.

Ο ΠΑΟΚ ο μεγαλύτερος κληρονόμος του Βυζαντίου ο κύριος συνεχιστής του Δικέφαλου Αετού.

Ένωση Κωνσταντινουπολιτών 1923-Κοινή Ομοσπονδία Αλύτρωτων 1923-ΒΑΕ1923-ΑτΕΚ1924

Μετά τις Γενοκτονίες των Θρακιωτών 1914, των Ποντίων 1919,των Μικρασιατών το 1922 , το  70% των Βυζαντινών προσφύγων που ήταν Χριστιανοί εγκαταστάθηκε στην Βόρεια Ελλάδα και κυρίως στην Θεσσαλονίκη, ένα οικείο για αυτούς μέρος σε σχέση με την Νότια Ελλάδα.

Ιδρύθηκε 15/01/1923 στη Θεσσαλονίκη ο πολιτικός φορέας Ένωση Κωνσταντινουπολιτών 1923 με σήμα την Αγία Σοφία της Κωνσταντινούπολης και μέρος πρώτης συνάντησης την Αγία Σοφία της Θεσσαλονίκης, 30/6/1923 η Κοινή Ομοσπονδία Αλύτρωτων όλοι μαζί Θρακιώτες, Κωνσταντινοπολίτες, Πόντιοι, Θρακιώτες αποφάσισαν να παλέψουν για τα δικαιώματα τους, 24/11/1923 η πρώτη Αθλητική ομάδα της Ένωσης Κωνσταντινουπολιτών με το όνομα Βυζαντινή Αθλητική Ένωση Κωνσταντινουπολιτών, ΒΑΕ και σήμα, σφραγίδα δηλωμένα στο καταστατικό τον Δικέφαλο αετό.

6/04/1924 σε μια διεργασία που ξεκίνησε από τον Φεβρουάριο του 1923 και πριν ιδρυθεί ομάδα στην Αθήνα από Κωνσταντινουπολίτες, η Ένωση Κωνσταντινουπολιτών 1923 απορροφά την ΒΑΕ 1923 και στην ουσία δημιουργείται το ενιαίο Αθλητικό -Κοινωνικό ΑτΕΚ 1924 (άρθρο 27) που εν συντομία το έλεγαν ΑΕΚ με έδρα Θεσσαλονίκη χωρίς να έχει σχέση με Αθήνα, ήταν η δεύτερη ομάδα της Ένωσης Κωνσταντινοπολιτών 1923, δηλαδή το "Αθλητικό τμήμα της Ένωσης Κωνσταντινουπολιτών". Στο πορφυρό καταστατικό του 1924 υπήρχε ο Μαύρος Δικέφαλος σε κόκκινο φόντο. Ο Δικέφαλος θύμιζε τον Δικέφαλο του Οικουμενικού Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης.

ΑΕΚΘ 1925 (Αθλητική Ένωση Κωνσταντινουπολιτών Θεσσαλονίκης 1925)

Επειδή έπρεπε να διαχωριστεί το 1925 το πολιτικό με το αθλητικό τμήμα να γίνει ανεξάρτητο για να παίξουν ποδόσφαιρο στην ΕΠΣΜ δημιουργήθηκε από τους ποδοσφαιριστές του ΑτΕΚ1924,27/12 /1925 η 3η ομάδα της Ένωσης Κωνσταντινουπολιτών 1923 η ΑΕΚΘ 1925, χρώματα δηλωμένα στο καταστατικό κιτρινόμαυρα, σφραγίδα, σήμα  Μαύρος Δικέφαλος αετός.

Το παράδοξο είναι ότι η σημαία της Εκκλησίας που υπάρχει στα προαύλια είναι ακριβώς η ίδια με της ΑΕΚΘ1925 και στο καταστατικό της λέει Μαύρος Δικέφαλος σε κίτρινο ύφασμα. Φυσικά η ΑΕΚΘ 1925, τον Δικέφαλο αετό σαν ιδέα δεν τον πήρε από ομάδα της Αθήνας πχ ΑΕΚ Αθηνών 1924 αφού τότε η συγκεκριμένη ομάδα όπως είδαμε δεν είχε καν δηλωμένα χρώματα, Δικέφαλο σήμα στο καταστατικό της και είχε Φοίνικα προς πάσα απόδειξη, αλλά τον πήρε τον Δικέφαλο από την Θεσσαλονίκη από τις προηγούμενες ομάδες της Ένωσης Κωνσταντινουπολιτων 1923 δηλαδή την ΒΑΕ 1923 και το ΑτΕΚ1924. Επίσης αυτό το σχέδιο υπάρχει σε επιστολή του Φανουρίου Βυζάντιου το 1949 και σε φανέλα ομάδας την δεκαετία του 70, πιο συγκεκριμένα στο φιλικό του ΠΑΟΚ με Άγιαξ.

Άρα ο Μαύρος Δικέφαλος σε κίτρινο φόντο ακριβώς το ίδιο ή τον πήρε από την Εκκλησία της Ελλάδος, η ΑΕΚΘ1925 εάν τον είχε η Εκκλησία πριν το 1925, δηλαδή από το 1833 ή η Εκκλησία της Ελλάδας και Αθηνών αντέγραψε το σχέδιο από την ΑΕΚΘ1925 και τον έβαλε πρόσφατα στα προαύλια.

Το 1917 η Ρωσία, μετά την επανάσταση των Μπολσεβίκων, τον είχε καταργήσει τον Μαύρο Δικέφαλο σε κίτρινο φόντο και έβαλε το σφυρί και το δρεπάνι. Θυμίζουμε ξανά ότι ο Δικέφαλος της ΑΕΚ Αθηνών μπήκε με σπαθί και σφαίρα στα μέσα της δεκαετίας του 70 και κατοχυρώθηκε το 1967, ο πρώτος της Δικέφαλος ήταν με δύο σπαθιά και δεν έμοιαζε καθόλου με της Εκκλησίας και για αυτούς που προσέχουν τις λεπτομέρειες ούτε τώρα μοιάζει, ίδιος με της Εκκλησίας είναι της ΑΕΚΘ1925 στην Θεσσαλονίκη.

Στην Θεσσαλονίκη πρωτακούστηκε ορθά γραμματικά η λέξη ΑΕΚ και ήταν στην ουσία το αθλητικό τμήμα της Ένωσης Κωνσταντινουπολιτών 1923.Νοηματικά και ουσιαστικά ΒΑ31912=ΑτΕΚ1924=ΑΕΚΘ1925=ΠΑΟΚ γιατί η λέξη-έννοια Βυζάντιο, Νέα Ρώμη –Κωνσταντινούπολη για όσους γνωρίζουν είναι μία: ΠΑΟΚ

Ο Δικέφαλος των Παλαιολόγων εμφανίστηκε σε τέλεια μορφή δεκαετία του 1960 στον ΠΑΟΚ και ο ΠΑΟΚ έκανε αφιέρωμα για αυτόν Ο ΑΣ ΠΑΟΚ.

https://www.acpaok.gr/el/article/7071-gia-na-thymoyntai-oi-palioi...-kai-na-mathainoyn-oi-neoteroi?fbclid=IwAR3mTrDFwZC9KakFrDgs-2_jwHVRkiSiSYR2aSl9QThSR4Aq83XsXnDC-BY

Μάλωσαν διοικητικά οι ποδοσφαιριστές με τους υπόλοιπους αθλητές στίβου κτλ για το πώς έπρεπε να γίνει η ομάδα, φεύγουν σχεδόν όλοι οι ποδοσφαιριστές της ΑΕΚΘ1925 και κάνουν τον ΠΑΟΚ, την 4η ομάδα της Ένωσης Κωνσταντινοπολιτών 1923 με σήμα το Τετράφυλλο μετά πετάλου και χρώματα τα ασπρόμαυρα.

20/03/1929 ο Δικέφαλος αετός επιστρέφει στις φανέλες των ποδοσφαιριστών του ΠΟΥ ΤΟ ΦΟΡΟΎΣΑΝ ΑΠΌ ΤΟ 1923, όταν ο ΠΑΟΚ απορροφά την ΑΕΚΘ1926 του Πετρόπουλου με πρωτοβουλία της Ένωσης Κωνσταντινουπολιτών 1923 και συγκεκριμένα του Καραμαούνα, άλλες πηγές λένε ότι από το 1928 είχαν φορέσει Δικέφαλο οι αθλητές του ΠΑΟΚ στο μπάσκετ ξανά γιατί τότε ιδρύθηκε το μπάσκετ του ΠΑΟΚ και με τη μία έβαλαν Δικέφαλο αετό στην φανέλα.

Όλοι μαζί πλέον Πόντιοι, Θρακιώτες, Κωνσταντινουπολίτες, Μικρασιάτες, Μακεδόνες, Πανθεσσαλονίκειοι αντιρατσιστές, ΠΑΟΚ –ΑΕΚΘ και άλλα προσφυγικά σωματεία στέλνουν επιστολή στο Βενιζέλο 11/12/1929 για το γήπεδο στο Συντριβάνι, με Δικέφαλο αετό παρόμοιο με του Πατριαρχείου και του ΑτΕΚ1924 με μοναδικό εκπρόσωπο τον ΠΑΟΚ.

19/04/1931 ο ΠΑΟΚ βάζει και επίσημα στο καταστατικό του τον Δικέφαλο Αετό δηλωμένο σε πρωτοδικείο και όχι απλά φωτοτυπία σε εξώφυλλο, γιατί ο Δικέφαλος ιστορικά ανήκει στο Βορρά, στον Πόντο, στην Νίκαια, στην Βόρεια Μικρά Ασία, Βόρεια Ελλάδα που κυριαρχεί το ασπρόμαυρο. Φυσικά το Βυζάντιο είναι πολύχρωμο και ο ΠΑΟΚ σέβεται όλα τα χρώματα του που τα φόρεσε όπως είδαμε και η ΑΕΚΘ19125 κτλ. https://skgsports.gr/football-insider/i-varia-fanela-toy-paok-me-ta-vyzantina-chromata/

 

Ιστορία του Τετράφυλλου της Γέννησης και της Ορθοδοξίας.

Για την ιστορία το Τετράφυλλο αποτελεί με βάση την Μυθολογία της Παλιάς Διαθήκης το σύμβολο της Γέννησης του κόσμου όλου, όπου φεύγοντας οι Πρωτόπλαστοι από τον κήπο της Εδέμ, η Εύα το πήρε σαν φυλακτό καλοτυχίας.

Οι κήποι της Εδέμ βρίσκονται με βάση την Μυθολογία στη Μεσοποταμία εκεί που Αυτοκρατορίες της Μικράς Ασίας το είχαν για σύμβολο τους, το συναντάμε στη Κνωσό με την μορφή ισοσκελή Σταυρού προ Γέννησης του Χριστού όπως και το Δικέφαλο αετό, στις Μυκήνες, το συναντήσαμε στους Μακεδόνες και στην Αμφίπολη στην κεφαλή της Καρυάτιδας και στο θόλο, δείγμα βασιλικής σπανιότητας ,το συναντήσαμε στην κρατική σημαία της Σαμψούντας σύμφωνα με το βιβλίο "Βιβλίο όλων των Βασιλειών του 1350", χαρακτηριστικό ο Ασπρόμαυρος Δρούγγος του Πόντου έχει ένα  Μαύρο Τετράφυλλο Σταυρό και στις άκρες από δύο κεφάλια, σαν να βλέπεις έναν Αετό με 8 κεφάλια!

Το συναντάμε στο Δικέφαλο του καταστατικού της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Κύπρου, το συναντάμε στο Μονοκέφαλο αετό των Κομνηνών στην Κόμνη της Θράκης.

Το Τετράφυλλο ένα Κωνσταντινάτο φυλακτό που για τους Κωνσταντινουπολίτες με το δικό τους Βυζαντινό ημερολόγιο μέτρησης η γέννηση του κόσμου όλου, ισοδυναμεί με την γέννηση της Πόλης .

Το Βυζαντινό ημερολόγιο, επίσης γνωστό ως «Εποχή Δημιουργίας της Κωνσταντινούπολης» ή «Εποχή του Κόσμου» βασιζόταν στη χρονολόγηση από κτίσεως κόσμου (αρχαία ελληνικά: Έτη Γενέσεως Κόσμου κατά Ρωμαίους[1] και Έτος Κτίσεως Κόσμου ή Έτος Κόσμου). Αυτή η χρονολόγηση χρησιμοποιούσε και το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως από το 691 έως το 1728. Ήταν επίσης η επίσημη χρονολόγηση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας από το 988 έως το 1453, και στη Ρωσία από το 988 έως το 1700.

Το Βυζαντινό ημερολόγιο βασίζεται στο Ιουλιανό, εκτός του ότι το έτος ξεκινούσε την 1η Σεπτεμβρίου και τα έτη μετρούνταν από κτίσεως κόσμου (Λατινιστί: εποχή Anno Mundi). Η χρονολογία της κτίσεως κόσμου υπολογιζόταν σύμφωνα με τα αναφερόμενα στη μετάφραση της Παλαιάς Διαθήκης που έκαναν οι Εβδομήκοντα. Βασιζόταν στους παλαιότερους υπολογισμούς του Πανοδώρου του Αλεξανδρινού και τοποθετούσε την ημερομηνία της δημιουργίας στο 5509 π.Χ., πριν την Ενανθρώπηση. Η παράδοση να χρονολογούν τα έτη από κτίσεως κόσμου (λατινικά: «Annus Mundi» η Ab Origine Mundi — AM) είχε ήδη δημιουργηθεί ανάμεσα στους Εβραίους και τους πρώτους Χριστιανούς. Το έτος 1 της Δημιουργίας εθεωρείτο ότι διήρκεσε από την 1 Σεπτεμβρίου 5509 π.Χ. έως την 31 Αυγούστου 5508 π.Χ.

Έτσι, το τρέχον έτος 2023 μ.Χ. είναι το έτος 7531 σύμφωνα με τη Βυζαντινή χρονολόγηση (πιο συγκεκριμένα, το 7531 ως και την 31η Αυγούστου 2023 και 7532 από την 1η Σεπτεμβρίου).

Βυζαντινό ψηφιδωτό με τέτράφυλλα της Δημιουργίας του Αδάμ, (Καθεδρικός Ναός Μονρεάλε).

Η Γέννηση του κόσμου άλλοι λένε ότι ήταν στη Μεσοποταμία, άλλοι σε οικισμό στην Κύπρο, άλλοι στη Κνωσό, άλλοι στη Μακεδονία με στοιχεία Αρχανθρώπου, άλλοι στον Πόντο-Κασπία και ήρθαν Μακεδονία, Θεσσαλία, Ήπειρο εκεί που γεννήθηκαν οι θεοί του Ολύμπου που πήραν το όνομα τους οι πλανήτες . Όπως και να έχει η γέννηση του κόσμου συνδέεται με το μύθο του Τετράφυλλου της Εύας και το συναντάμε σε σημεία που εικάζεται ότι γεννήθηκε ο κόσμος.

Άλλωστε για τον πιο έξυπνο Έλληνα Νίκο Λυγερό ποιητή και πολυπράγμων το Τετράφυλλο δάκρυ ισοδυναμεί με τα 4Β σύμφωνα με το ποίημα του, το συναντάς εκεί.

 

 

 

Συμβολισμός Πέταλο –Σελήνη –Άρτεμη –ΣΑΣΚ-Τα 4 άλογα της Κωνσταντινούπολης και του ΠΑΟΚ μας

Το πέταλο δίνει μαγικές ιδιότητες στα άλογα που το φορούν γιατί τα κάνει να είναι σταθερά στο τρέξιμο και να μην πονούν τα πόδια τους και καλοτυχία σε όσους το βρίσκουν, ευφορία στα χωράφια που οι Βυζαντινοί στην γιορτή του Ιωάννη του Προδρόμου έσπερναν πέταλα μέσα στα χωράφια, σύμβολο του Ιπποδρόμου της Κωνσταντινούπολης που αντικατέστησε τους λάκους με τα λιοντάρια που έτρωγαν Χριστιανούς .Το πέταλο συμβολίζει την Αμφιτρύωνος Σελήνη η οποία με την σειρά  της απεικονίζεται συνήθως ως θηλυκή μορφή με μία ημισέληνο ως στέμμα και έφιππη ή οδηγώντας άρμα με φτερωτούς ίππους. Στο θεολογικό και συμβολικό επίπεδο, η Θεά Σελήνη αποτελεί τη θηλυκή αρχή της δημιουργίας του Κόσμου , ίδια έννοια με το Τετράφυλλο των Πρωτοπλάστων και της Εύας, καθώς και την πόρτα προς την απόκρυφη φύση της ανθρωπότητος και του Σύμπαντος, προς εκείνο δηλαδή που μένει άφατο στη συνηθισμένη θέαση της Φύσεως. ‘Άρα τετράφυλλο-πέταλο –σελήνη οδηγούν στην Γέννηση της ανθρωπότητας στην δικιά μας περίπτωση στην γέννηση του ΠΑΟΚ μας.

Υπό αυτή την έννοια θεωρείται ότι στοιχειώνει άμεσα το φαντασιακό και το υποσυνείδητο. Σημειώνεται ότι ο Σεληνιακός μηνίσκος αποτέλεσε ιδιαίτερο σύμβολο της Πόλης του Βυζαντίουστην Κωνσταντινούπολης, μια και οι Βυζαντινοί για 1000 και πλέον χρόνια είχαν το δικό τους ημερολόγιο που οι Βυζαντινοί συνδύαζαν την γέννηση του Κόσμου με τη Γέννηση της Κωνσταντινούπολης, όπως είδαμε και πιο πάνω

Επίσης τα σύμβολα της Σελήνης έχουν υιοθετηθεί στην χριστιανική αγιογραφία της Μακεδονικής Σχολής είτε ως διακοσμητικά στοιχεία χώρου, είτε και ως σύμβολα Αγίων όπως π.χ. στην αγιογραφία της Αγίας Αικατερίνης, των Ευαγγελιστών κλπ. Το πέταλο που συμβολίζει την Σελήνη συνδέεται άρρηκτα και με την Θεά Άρτεμη που είναι θεά σεληνιακή και με την ιδιότητα αυτή η Άρτεμη ταυτίστηκε με τη Σελήνηπιθανότατα από τα κλασικά χρόνια. Η Θέα Άρτεμη ήταν προστάτιδα του Βυζαντίου από την ίδρυση του μέχρι να επανιδρυθεί με το όνομα Κωνσταντινούπολη, για 1000 χρόνια, έχοντας σαν σύμβολο της την αμφικτρύωνος Σελήνη.Το πέταλο λοιπόν που εκτός των άλλων συμβολισμών είναι σύμβολο της Θεάς Άρτεμης ενώνει και τον ΠΑΟΚ με τον ΣΑΣΚ (Σύνδεσμο Αθλητικών Σωματείων Κωνσταντινούπολης )που είχε σαν έμβλημα την Θεά Άρτεμη , δηλαδή με όλα τα σωματεία της Κωνσταντινούπολης και δεν είναι τυχαίο που ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος στα 90χρονα του ΠΑΟΚ δήλωσε επί λέξη ότι ο ΠΑΟΚ είναι ο συνεχιστής όλου του Πολιτικού Αθλητισμού εκτός του πιο παλιού πολιτιστικού σωματείου της Ρωμιοσύνης Ερμής 1875-1877

https://skgsports.gr/football/26-aprilioy-i-gennisi-toy-ermi-stin-konstantinoypoli-kai-o-paok/

Πέταλο –Άλογο-Ιππόδρομος –Σύμβολο εξουσίας

Οι αρχαίοι Έλληνες είχαν τον Δούρειο Ίππο ,οι Αρχαίοι Μακεδόνες τον Μαύρο Βουκεφάλα . Υπήρχαν και σχέδια Δικέφαλων με πέταλα μαζί.

Οι Χριστιανοί είχαν τον μύθο με τα 4 άλογα της αποκάλυψης του Ιωάννη που το καθένα συμβόλιζε κάτι σημαντικό, οι Κωνσταντινοπολίτες είχαν έξω από τον ιππόδρομο τους 4 άλογα ακολουθώντας τα 4 άλογα της αποκάλυψης. Το πέταλο εκτός των άλλων ήταν σύμβολο του Ιππόδρομου της Κωνσαντινούπολης και των ίππων που έτρεχαν εκεί.

Τα ζήλευαν φαίνεται οι Λατίνοι και τα πήραν λάφυρο μετά την άλωση στον Άγιο Μάρκο της Βενετίας. Ζήλεψαν και οι Γερμανοί και τα έβαλαν τα 4 άλογα πάνω στην κεντρική τους πύλη στο Βερολίνο σαν αυτοαποκαλούμενοι συνεχιστές της Αγίας Γερμανικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας...

Τα 4 Άτια του ΠΑΟΚ και ο Μέγας Αλέξανδρος με το Βουκεφάλα στην Θεσσαλονίκη

Ο δικός ΠΑΟΚ με τον δικό του σχέδιο Δικέφαλου Αετού με τα πένθιμα, κλειστά φτερά που επιλέγει τα τελευταία χρόνια ,δείγμα συστολής, μόνιμου πένθους για όλες τις αλύτρωτες πατρίδες και δείγμα βαθιάς γνώσης της ιστορίας δεν χρειάζεται να αποδείξει την γνησιότητα του, παρόλο που η προπαγάνδα πλέον είναι συστηματική και θύματα της αρκετός κόσμος που δεν αναζητά την αλήθεια , ο δικός μας ΠΑΟΚ δεν χάνει ποτέ, νικά πάντα ακόμα και όταν φαίνεται ότι χάνει γιατί έχει και αυτός τα 4 δικά του άλογα στο διάβα της ιστορίας του.

1) Τον Στρατό Διονυσίου, τον καλύτερο Έλληνα τραγουδιστή που σαν Βυζαντινός αγαπούσε τον Ιππόδρομο κυρίως για τα ζωντανά και είχε άλογο με το όνομα ΠΑΟΚ.

2) Το Θρυλικό άλογο ΠΑΟΚ που σάρωνε στον Ιππόδρομο, έκανε ρεκόρ στοιχημάτων και πήρε 15 πρωταθλήματα στην Μακεδόνισσα Αθήνα μια και είπαμε ότι το όνομα της η πόλη το πήρε από την Θεά Αθηνά που ζει στον Όλυμπο απέναντι από την αρχαία Θέρμη ή αλλιώς ΘεσσαλοΝίκη -Στρατονίκη -Συνώνυμο της Αθήνας και επίθετο της Θεάς Αθηνάς.


3) Τον πρόεδρο της ΚΑΕ, Χατζόπουλο που είναι παγκόσμιος στις ιπποδρομίες και έχει βάλει σκοπό να ξεχρεώσει το μπάσκετ του ΠΑΟΚ.

4) Και φυσικά τον μεγάλο Τραντέλληνα Γιάννη Σαββίδη, τον Ρωμιό, Βυζαντινό, τον τελευταίο Αυτοκράτορα του Πόντου με τον Χρυσό Δικέφαλο σε κόκκινο φόντο όπως το Κόκκινο ποτάμι από το αίμα της Γενοκτονίας, τον Ασπρόμαυρο Δικέφαλο του Αυτοκρατορικού στόλου, τον Ασπρόμαυρο Δικέφαλο της ΠΑΟΚ, με το τετράφυλλο της Σαμψούντας, πάνω στο Μαύρο Άλογο του όπως ο Αλέξανδρος ιππεύει τον Βουκεφάλα του, αγναντεύοντας από την Θεσσαλονίκη τον Μακεδόνα Όλυμπο με τον αιώνιο ήλιο της Μακεδονίας.

Διαβάστε ακόμη...