«Το υλικό από τις κάμερες σβήστηκε δύο μέρες μετά το ντέρμπι με την ΑΕΚ»
SHARE:
Το υλικό από τις κάμερες εξω από τα αποδυτήρια του «Γ. Καραϊσκάκης» στον αγώνα Κυπέλλου Ολυμπιακός - ΑΕΚ σβήστηκαν από το πρώτο διήμερο».
Αυτή ήταν η κατηγορηματική, αρνητική απάντηση που έδωσαν, προ τριών ημερών οι υπεύθυνοι της ΠΑΕ Ολυμπιακός στο αίτημα της Υποδιεύθυνσης Αθλητικής Βίας που ερευνά τα επεισόδια στον αγώνα Κυπέλλου Ολυμπιακός – ΑΕΚ πριν από δέκα ημέρες.
Μάλιστα η ΕΛΑΣ ενημέρωσε σχετικά και τον αθλητικό εισαγγελέα κ. Κωνσταντίνο Σιμιτζόγλου ο οποίος δεν γνώριζε για το σχετικό έγγραφο της πειραϊκής ομάδας και ζητούσε προ λίγων ωρών τις καταγραφές από τον χώρο έξω από τα αποδυτήρια του γηπέδου. Με ανθρώπους του Ολυμπιακού να μιλούν για «ειλικρινή απάντηση» και για «τεχνικά δεδομένα που δεν μπορούν ν αλλάξουν εκ των υστέρων».
«Κατ' εξαίρεση» εκμετάλλευση υλικού από τον Ολυμπιακό και όχι από την ΕΛΑΣ
Ωστόσο η εξέλιξη αυτή και η απάντηση της ΠΑΕ Ολυμπιακός για το «άμεσο σβήσιμο» του σχετικού επίμαχου οπτικού υλικού, επαναφέρει το ζήτημα που έχει θιχθεί και παλαιότερα από την ΕΛΑΣ. Κι αυτό αφορά την «κατ' εξαίρεση» καταγραφή - εκμετάλλευση του υλικού από τις κάμερες στην «μικτή ζώνη» του «Γ. Καραϊσκάκης» από τους υπευθύνους του πειραϊκού σωματείου κι όχι από την ΕΛΑΣ, όπως συμβαίνει σε όλα τα υπόλοιπα γήπεδα και με τους άλλους συλλόγους, με βάση και την σχετική νομοθεσία.
Όπως προβλέπουν οι σχετικοί νόμοι για την καταπολέμηση της βίας, ο χώρος των κερκίδων, η είσοδος των φιλάθλων αλλά και ο χώρος έξω από τα αποδυτήρια κλπ πρέπει να εποπτεύονται από σύστημα καμερών που είναι υπό τον απόλυτο έλεγχο της ΕΛΑΣ. Κι η οποία οφείλει να διατηρεί τις σχετικές καταγραφές για πολλές εβδομάδες (μέχρι και χρόνο έξι μηνών).
Όμως το συγκεκριμένο δεδομένο δεν ισχύει στο «Γ' Καραϊσκάκης» - από την περίοδο κατασκευής του γηπέδου - αφού δημιουργήθηκε σ' αυτό «ιδιωτικό» κέντρο του πειραϊκού σωματείου να συγκεντρώνει το υλικό από τις κάμερες σε εσωτερικούς χώρους του γηπέδου, γύρω από αυτό κλπ. Με την ΕΛΑΣ να έχει ένα άλλο επιχειρησιακό κέντρο που βλέπει υλικό μόνο από τις κάμερες στις κερκίδες και δύο σημεία εκτός αυτού (στην πεζογέφυρα , και στην λεωφόρο έξω από το γήπεδο).
«Και στο παρελθόν είχαμε κρούσματα γρήγορου σβησίματος των καταγραφών»
Μάλιστα για αυτό ακριβώς τον λόγο στην σχετική απάντηση που έστειλαν, πάλι προ τριημέρου, στην Υποδιεύθυνση Αθλητικής Βίας, οι αστυνομικοί του αρμοδίου Αστυνομικού Τμήματος Δημοτικού θεάτρου στον Πειραιά (έχει στον τομέα ευθύνης του το «Γ . Καραϊσκάκης») ανέφεραν ότι «δεν διαθέτουν καμιά καταγραφή από το χώρο έξω από τα αποδυτήρια του γηπέδου».
Επειδή δηλαδή η ΕΛΑΣ δεν έχει πρόσβαση στο υλικό που τηρούν οι υπάλληλοι του σωματείου και δεν έχει τίποτα σχετικό στην κατοχή της.
Όπως ανέφεραν στελέχη της ΕΛΑΣ που είχαν χειρισθεί παλαιότερες υποθέσεις αθλητικής βίας «όταν είχε παρουσιασθεί και στο παρελθόν θέμα επίθεσης φανατικών οπαδών σε ποδοσφαιριστές ομάδας που εισέρχονταν-προ του αγώνος- στο εσωτερικό του εν λόγω γηπέδου, είχαμε και τότε ζητήσει υλικό από το δίκτυο καμερών που ήλεγχαν οι υπάλληλοι του γηπέδου. Και είχαμε πάλι απάντηση περί γρήγορου σβησίματος των σχετικών καταγραφών. Αυτό είναι ένα θέμα που έχουμε επισημάνει κατά καιρούς ότι πρέπει να επιλυθεί»
Κανένα οπτικό υλικό και από το παιχνίδι με τον Πλατανιά
Σύμφωνα με πληροφορίες στα πλαίσια της μεθοδικής έρευνας της Υποδιεύθυνσης Αθλητικής Βίας για τα επεισόδια στον αγώνα Κυπέλλου έχουν ήδη κληθεί στην ΕΛΑΣ για κατάθεση 6-7 παράγοντες κι αθλητές της ΑΕΚ και του Ολυμπιακού ενώ καταθέσεις έχουν ληφθεί κι από αστυνομικούς που κτυπήθηκαν
Τέλος όσον αφορά τα καταγγελόμενα επεισόδια στον παλαιότερο αγώνα Ολυμπιακός Πλατανιάς την 1η Απριλίου, στο ίδιο γήπεδο, προφανώς κι εκεί δεν υπάρχει εκμεταλλεύσιμο υλικό από τις κάμερες
Ήδη από τις 10 Απριλίου έχει αρχίσει αλληλογραφία της ΕΛΑΣ με την ΠΑΕ Πλατανιάς για να προσδιορισθούν τα ονόματα των ποδοσφαιριστών που ήταν παρόντες ή έχουν προχωρήσει σε σχετικές καταγγελίες κι οι οποίοι θα δώσουν σχετικές καταθέσεις σε αστυνομικούς των Χανίων. Εντός των επομένων ωρών αναμένεται και η κατάθεση του παρατηρητή εκείνου του αγώνα.