Στην κορυφή της Ελλάδας το Toumba Magazine
SHARE:
Ανάμεσά τους και το Toumba Magazine που απέσπασε το πρώτο βραβείο ως το κορυφαίο περιοδικό στην Ελλάδα.
Τη μέρα που γιόρταζε 92 χρόνια ζωής, ο ΠΑΟΚ είχε την τιμή να λάβει μια σημαντική διάκριση στον τομέα του πολιτισμού. Να δείξει μπροστά σε περισσότερους από 400 υψηλούς καλεσμένους πως ο σύλλογος αλλάζει επίπεδο και οι δράσεις του ξεφεύγουν από ποδοσφαιρικά όρια.Το Toumba Magazine, το επίσημο περιοδικό του ΠΑΟΚ δημιουργήθηκε προκειμένου ν' αποτελέσει έναν ποιοτικό οδηγό εξωστρέφειας του συλλόγου.
Ως ένα μέσο ενίσχυσης της εικόνας του ΠΑΟΚ και της σχέσης του με τον κόσμο. Ως «εκπαιδευτικό» εργαλείο για τη νέα γενιά φιλάθλων και ως δείγμα της φιλοσοφίας του ΠΑΟΚ γύρω από τον ποδοσφαιρικό (ή μη) πολιτισμό.Το Toumba Magazine Cup Issue Special Edition, λοιπόν, κέρδισε το πρώτο βραβείο ΕΒΓΕ στην κατηγορία περιοδικό μπροστά από 15 άλλες υποψηφιότητες, ανάμεσα στις οποίες ήταν και το εξαιρετικό και διεθνώς αναγνωρισμένο Nomas.Είναι η τρίτη διάκριση για το περιοδικό του ΠΑΟΚ στα τρία χρόνια ζωής του, αφού το 2016 είχε λάβει έπαινο στα ΕΒΓΕ και Silver Award στα European Design Awards στη Βιέννη.
«Είναι τιμή για τον ΠΑΟΚ να βρίσκεται εδώ, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, ανήμερα της επετείου ίδρυσης του συλλόγου και να βραβεύεται για τέταρτη φορά σ' ένα θεσμό όπως τα ΕΒΓΕ», δήλωσε ο New Media Director του συλλόγου και Διευθυντής Έκδοσης του Toumba Magazine, Παναγιώτης Αρωνιάδης και συνέχισε: «Ο ΠΑΟΚ ανοίγει το δρόμο στην Ελλάδα και δείχνει πως το ποδόσφαιρο μπορεί ν' αγκαλιάσει την τέχνη και τον πολιτισμό και να συμπορευτεί μαζί τους.Ευχαριστούμε την κριτική επιτροπή για το βραβείο και τον Creative Director Δημήτρη Παπάζογλου, έναν διεθνώς κορυφαίο δημιουργό, πολύτιμο συνεργάτη και φίλο με τον οποίο συνεχώς τσακωνόμαστε προκειμένου να φτάσουμε στο αποτέλεσμα που θέλουμε».
«Σημαντικό πολιτιστικό γεγονός το Toumba Magazine»
Στον κατάλογο νικητών των βραβείων ΕΒΓΕ, το κείμενο που συνοδεύει τη νίκη του Toumba Magazine αναφέρει: «Η αλήθεια είναι πως η επαφή του ανυποψίαστου αναγνώστη με το Toumba Magazine θα ήταν γεμάτη εκπλήξεις, όσο και από οικείους συνειρμούς. Το ποδοσφαιρόφιλο κοινό θ' αναγνώριζε φυσικά τα πρόσωπα και τη θεματολογία του περιοδικού, όμως σίγουρα σε μια πρώτη ανάγνωση το περιβάλλον της πληροφορίας δεν θα του ήταν το αναμενόμενο.Σε μια δεύτερη ανάγνωση, το μεγαλύτερο σε ηλικία ή και πληροφορημένο κοινό, ίσως να είχε συνειρμούς με εικονικές στιγμές του παρελθόντος, όπου ο σχεδιασμός στη μοντέρνα του εκδοχή, συναντήθηκε σοβαρά με τον αθλητισμό και συγκεκριμένα το ποδόσφαιρο.
Το υπόλοιπο – μη ποδοσφαιρόφιλο – κοινό ενδεχομένως να ένιωθε κάποια οικειότητα με το format του coffee table magazine, αλλά η θεματολογία του ίσως να παρέμενε στον άξονα του εξωτικού. Ή μήπως όχι; Μήπως η εκφορά του λόγου, όπως αυτός βρίσκει έκφραση μέσω της τυπογραφίας στις σελίδες του περιοδικού, παρότι αποτελεί μια όχι κοινή λύση, να είναι στην πραγματικότητα μια πανανθρώπινη λύση; Όπως οι φωνές ενθουσιασμού, απογοήτευσης, επιβράβευσης ή αποδοκιμασίας των φιλάθλων και των οπαδών σ' ένα γήπεδο.Μια προσέγγιση, όπως αυτή του Toumba Magazine αποτελεί σημαντικό πολιτιστικό γεγονός γιατί κατορθώνει αυτό που συχνά φαίνεται ουτοπία:
Να επικοινωνήσει όχι μ' ένα ειδικό κοινό, αλλά με το σύνολο του κοινού. Χούλιγκαν, οπαδούς, φιλάθλους και αδιάφορους προς το ποδόσφαιρο αναγνώστες. Χρησιμοποιεί το ρυθμό της αφήγησης ενός φίλου, μεταφράζοντας τις ανάσες, τις εμφάσεις και τα επεξηγηματικά σχόλια σε τυπογραφικό χώρο προσβάσιμο.Η προσέγγιση του Toumba Magazine αποτελεί σημαντικό πολιτιστικό γεγονός στο συγκεκριμένο χώρο και χρόνο. Γιατί όταν αυτός πλήττεται εκ των έσω με αποτέλεσμα τη δίκαιη αμφισβήτηση ή και απόρριψη του από την κοινωνία, κινήσεις όπως αυτή η έκδοση μπορούν ν' αποτελέσουν το αναγκαίο και ικανό αντιστάθμισμα».