«Ειλημμένη απόφαση! Το PAOK TV θα συνεχίσει ό,τι κι αν γίνει»
SHARE:
Κωδική ονομασία: PAOK TV. «Εισέβαλε» στην ελληνική ποδοσφαιρική πραγματικότητα σε πλήρη ενεργοποίηση το καλοκαίρι του 2019 κι ας την δούλευαν ως μια... τρελή ιδέα που ήρθε στο μυαλό τους δύο χρόνια νωρίτερα. Ως μια πρόκληση που κάλλιστα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «αποστολή αυτοκτονίας». Όχι, όμως, για εκείνους που είχαν το... στομάχι να βρουν το δρόμο εκεί που όλοι έβλεπαν αδιέξοδο. Στηριζόμενοι αποκλειστικά και απόλυτα στις δυνάμεις τους. Κι ας τους κόστισε... βράδια αυπνίας και άγχους, δημιουργικού άγχους να προλάβουν αυτήν την άνιση 'μάχη' με το χρόνο.
Ένα περίπου χρόνο μετά, με τη συζήτηση περί τηλεοπτικών και κεντρικής διαχείρισης να 'φουντώνει' εκ νέου, ο New Media Director του ΠΑΟΚ, Παναγιώτης Αρωνιάδης, μιλάει στο SDNA για ένα στοίχημα που κέρδισαν. Ένα στοίχημα για όλους. Κάνει λόγο για... κλεφτές ματιές στο δικό τους εγχείρημα που έγινε παράδειγμα, χαμογελάει στην ιδέα πως ποδοσφαιρικοί κολοσσοί όπως η Premier League εξετάζει το ενδεχόμενο να δημιουργήσει τη δική της πλατφόρμα και ξετυλίγει το κουβάρι αυτής της... τρέλης ιδέας που πήρε σάρκα και οστά και πλέον μεταμορφώνεται για να αποτελέσει μια εμπειρία θέασης.
Παράλληλα, αποκαλύπτει ποιο θα είναι το μέλλον του PAOK TV κόντρα στην παραφιλολογία των ημερών, μιλώντας με συγκεκριμένα δεδομένα και παίρνει θέση στην... αναμενόμενη στοχευμένη κριτική περί αντικειμενικότητας. Ο λόγος στον Παναγιώτη Αρωνιάδη...
Χαρακτηρίσατε το PAOK TV ένα στοίχημα για όλους. Υποστηρικτές, παρατηρητές ή αντιπάλους. Η πρώτη ερώτηση αυτόματα, έχοντας περάσει ένα εύλογο χρονικό διάστημα, είναι αν το κερδίσατε αυτό το στοίχημα;
Επίσης αυτόματα η απάντηση είναι, ναι. Αν σου έλεγα κάτι διαφορετικό θα ήταν σαν να μην πιστεύουμε στους εαυτούς μας και στο ίδιο το PAOK TV. Ναι, λοιπόν. Ήμασταν και είμαστε αρκετά τρελοί για να τολμήσουμε κάτι που δεν είχε ξαναγίνει. Είχαμε την τεχνογνωσία να το κάνουμε να λειτουργήσει μέσα σε αδιανόητα μικρό χρονικό διάστημα. Είχαμε το... στομάχι να σπάσουμε τους κανόνες και ν’ αντιμετωπίσουμε κάθε πιθανό κι απίθανο πρόβλημα. Έχουμε τη δύναμη και είμαστε ακόμα εδώ και σχεδιάζουμε το μέλλον του PAOK TV. Δείξαμε ότι δεν υπάρχει μόνο η παραδοσιακή τηλεόραση. Πως δεν υπάρχουν αδιέξοδα όσο μπορείς να δοκιμάζεις τα όριά σου και να δημιουργείς νέους δρόμους εκεί που πριν υπήρχε τοίχος. Το PAOK TV άνοιξε νέους ορίζοντες στα τηλεοπτικά δικαιώματα του ελληνικού ποδοσφαίρου. Αυτό είναι ένα γεγονός και δεν μπορεί ν’ αμφισβητηθεί από κανέναν.
Πώς ξεκίνησε το όλο εγχείρημα και πως εξελίχθηκε για εσάς στην πορεία;
Ξεκίνησε ως μια τρελή ιδέα το καλοκαίρι του 2017. Τότε που δεν υπήρχε καν ο όρος OTT (Over The Top) για την τηλεόραση μέσω internet. Μέσα σ’ αυτά τα τρία χρόνια και χάρη στο Netflix, η παροχή περιεχομένου μέσω streaming είναι από τις πιο ραγδαία εξελισσόμενες βιομηχανίες στον κόσμο. Είδαμε ότι ακόμα και η Premier League, η οποία λαμβάνει δισεκατομμύρια για τα τηλεοπτικά της δικαιώματα, εξετάζει το ενδεχόμενο να δημιουργήσει τη δική της πλατφόρμα το 2023 προκειμένου να διαχειρίζεται μόνη της το δικό της προϊόν σε ορισμένες αγορές.
Μέσα σ’ αυτά τα τρία χρόνια αλλάξαμε πολύ κι εμείς. Κατακτήσαμε τα πάντα στην Ελλάδα, αναπτυχθήκαμε ψηφιακά, αρχίσαμε να παράγουμε πρωτογενές περιεχόμενο, να γυρίζουμε ταινίες, ντοκιμαντέρ κι όταν βρεθήκαμε μπροστά σε αδιέξοδο γύρω από τα τηλεοπτικά κρίνοντας πως δεν αξιολογείται σωστά η αξία του συλλόγου, περάσαμε στο επόμενο στάδιο. Την πλήρη ενεργοποίηση του PAOK TV.
Το έχω ξαναπεί πως χαιρόμαστε πολύ που είμαστε εμείς αυτοί που δείχνουμε το δρόμο σε κάτι καινούριο. Το PAOK TV, λοιπόν, είναι ένα πρότζεκτ που συχνά δεν μας αφήνει να κοιμόμαστε τα βράδια από το άγχος, αλλά ταυτόχρονα μας επιτρέπει να περπατάμε με το κεφάλι ψηλά για ό,τι έχουμε πετύχει.
Όπως καθετί καινοτόμο, μη οικείο, θεωρητικά έπρεπε να δοθεί χρόνος στο κοινό που απευθυνθήκατε. Νιώθετε πως μπορούμε να μιλάμε για εξοικείωση πια; Και ποιος ήταν ο μεγαλύτερος 'πονοκέφαλος' που δημιουργήθηκε μέσα από αυτήν τη διαδικασία;
Φυσικά κι έπρεπε να δοθεί χρόνος και δυστυχώς δεν τον είχαμε. Το τελικό ΟΚ δόθηκε Τετάρτη και Κυριακή είχαμε τον πρώτο μας αγώνα. Κι αν για εμάς είναι δουλειά, οπότε ήμασταν υποχρεωμένοι να βρούμε απαντήσεις σε κάθε πιθανό ερώτημα, ο κόσμος δεν είχε την πολυτέλεια να χωνέψει τι συνέβη. Ήταν μια πολύ μεγάλη αλλαγή γύρω από την κουλτούρα θέασης ποδοσφαίρου. Και τη ρουτίνα του κόσμου δεν την αλλάζεις εύκολα, διότι μπορεί να τον θυμώσεις ή και να τον χάσεις. Ήταν μια πολύ μεγάλη πρόκληση, από αυτές που έχουν μάθει να μας αρέσουν ακόμα κι αν μοιάζουν «αποστολές αυτοκτονίας».
Αφήνοντας στην άκρη τις ταχύτητες του internet στην Ελλάδα που είναι έξω από τη σφαίρα της δικής μας δράσης και δύναμης, ναι, η εξοικείωση ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα που είχαμε ν’ αντιμετωπίσουμε. Η «εκπαίδευση» του κοινού σε ένα καινούριο προϊόν, το οποίο ενδεχομένως να μην καταλάβαινε πως λειτουργεί. Εμείς έπρεπε και να τον βοηθήσουμε, να τον πείσουμε για την ορθότητα της επιλογής μας και (πρακτικά) να τον μάθουμε να το χρησιμοποιεί. Ν’ αγοράσει, να συνδεθεί, να βρει το χαμένο password, να μάθει να χειρίζεται τις αναλύσεις ανάλογα με τη γραμμή internet που έχει.
Για εμάς ή για τις πιο μικρές γενιές – καθώς μεγαλώνουμε – όλα αυτά ενδεχομένως φαντάζουν πολύ απλά. Ο ΠΑΟΚ, όμως, απευθύνεται σε όλα τα ηλικιακά κοινά. Θυμάμαι έναν παππού 80 χρονών από την Αυστραλία που δεν είχε ποτέ στη ζωή του χρησιμοποιήσει κάποια αντίστοιχη υπηρεσία. Χρειάστηκαν περίπου 35’ στο τηλέφωνο για να γίνει συνδρομητής και να μάθει πως και που θα μπει να δει την αγαπημένη του ομάδα. Οφείλουμε να είμαστε δίπλα σε όλους και καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε όσους περισσότερους γίνεται. Το support και το call center είναι μέσα στα πράγματα που θα βελτιώσουμε και θα επεκτείνουμε για τη νέα σεζόν.
Από εκεί και πέρα, αν θέλουμε να βλέπουμε την θετική πλευρά ακόμα και των αρνητικών γεγονότων, ο κόσμος αναγκάστηκε βίαια να εξοικειωθεί με την τεχνολογία και τη χρήση ψηφιακών μέσων λόγω της καραντίνας. Έγινε κομμάτι της ζωής του. Οπότε όλες αυτές οι υπηρεσίες κατ’ οίκον διασκέδασης ή επικοινωνίας είναι πλέον πιο γνώριμες.
Επειδή κάποιοι αρέσκονται σε νούμερα και συγκρίσεις, μιλώντας για το PAOK TV, είναι εφικτό να μπούμε σε μια τέτοια διαδικασία;
Πρέπει κάποια στιγμή να καταλάβουμε ότι οι εποχές και τα δεδομένα αλλάζουν. Πως η ζωή προχωράει και είναι ανώφελο να κάνουμε συγκρίσεις με το παρελθόν ή ακόμα και με το σήμερα γιατί μιλάμε για δύο τελείως διαφορετικά πράγματα. Εμάς η στόχευσή μας είναι στο αύριο. Να συγκρίνουμε το PAOK TV με τι, εφόσον είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε ένα τέτοιο εγχείρημα στην Ελλάδα;
Να το παρατηρήσουμε πως λειτουργεί, πως αντιδρά, τι επίδραση ή διείσδυση έχει στην αγορά, τι δυναμική ή να προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε πως μπορεί να διαφοροποιήσει τα τηλεοπτικά δεδομένα, ναι. Είναι πολύ λογικό και πίστεψέ με έγινε. Κι από εμάς, εννοείται κι από αντιπάλους. Να το συγκρίνουμε, όμως με τι; Να συγκρίνουμε το PAOK TV στην πρώτη του χρονιά με μια καθιερωμένη εδώ και δεκαετίες λογική, θεωρώ πως είναι άστοχο όσο κι αν μας αρέσουν οι αριθμοί και οι εξισώσεις, ειδικά όταν πρόκειται για ξένη τσέπη.
Μέσα στη σεζόν, θεωρείτε πως δόθηκαν απαντήσεις τόσο για την κάλυψη των παιχνιδιών σε εικόνα και ήχο υπό το πρίσμα της αντικειμενικότητας; Γιατί ήταν ένα από τα πρώτα σημεία που τέθηκαν υπό αμφισβήτηση αναφορικά με το PAOK TV..
Ως συλλογικό κανάλι κι επειδή βρισκόμαστε στην Ελλάδα όπου – για να είμαστε ειλικρινείς - δεν ξέρουμε να διαχειριστούμε παρόμοιες καταστάσεις και η αντικειμενικότητα είναι μια θολή έννοια, το PAOK TV χρησιμοποιήθηκε ως άλλοθι για ό,τι δεν βόλευε την «ενημέρωση». Διαβάσαμε για χαμένα replay, για VAR που δεν λειτουργούσε και διάφορα παρόμοια σχόλια τα οποία θα μου επιτρέψεις να τα χαρακτηρίσω αστειότητες.
Θεωρώ πως όποιος ήθελε απλώς να παρακολουθήσει ποδόσφαιρο και δεν ήταν προκατειλημμένος πριν καν πατήσει το play, δεν είχε κάτι να μας προσάψει σχετικά με την αντικειμενικότητα. Αυτή ήταν η φιλοσοφία μας πριν ξεκινήσουμε και την ακολουθήσαμε πιστά μέχρι το τέλος και κόντρα στο κλίμα που διαμορφώθηκε κατά τη διάρκεια της σεζόν.
Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα προϊόν που να σέβεται το ποδόσφαιρο και τον συνδρομητή του ανεξαρτήτως ομάδας. Θέλαμε να φιλοξενήσουμε τους αντιπάλους μας στις μεταδόσεις, έτσι ώστε ο φίλος του Ολυμπιακού – για παράδειγμα - να μπορεί να δει την άποψη του προπονητή του μετά το τέλος του αγώνα. Φροντίσαμε, μάλιστα, να ενημερώσουμε επισήμως όλες τις ομάδες για τις προθέσεις μας μέσω της Super League.
Και δεν μείναμε εκεί. Σε μια προσπάθεια να δείξουμε ότι η ποιότητα και η αντικειμενικότητα μπορούν να επιβιώσουν ακόμα κι εν μέσω τοξικότητας, δώσαμε φωνή στους φιλοξενούμενους ακόμα και μέσα από τη θέση του σχολιαστή. Έτσι, τον αγώνα ΠΑΟΚ – Παναθηναϊκός δίπλα στον αντικειμενικά καλύτερο Έλληνα σπορτκάστερ, Αλέξη Σπυρόπουλο σχολίασε ο δηλωμένος φίλος του Παναθηναϊκού, δημοσιογράφος Χρήστος Κιούσης. Ομοίως τον αγώνα ΠΑΟΚ – ΟΦΗ σχολίασε ο δηλωμένος φίλος του ΟΦΗ, δημοσιογράφος Μανώλης Γρηγοράκης. Ο ίδιος ο Αλέξης Σπυρόπουλος είναι δηλωμένος φίλος του Πανιωνίου.
Από τεχνικής πλευράς, τo PAOK TV προσέφερε υψηλής ποιότητας και διεθνών προδιαγραφών τηλεοπτική παραγωγή. Με μίνιμουμ εννιά κάμερες στα λεγόμενα μικρά παιχνίδια και μέχρι 20 κάμερες στα ντέρμπι. Με wire cam, με drone, με super slow motion, με reverse angle και ό,τι χρειάζεται μια σύγχρονη, απαιτητική μετάδοση. Το PAOK TV δεν αντιμετώπισε το παραμικρό πρόβλημα παραγωγής καθ’όλη τη διάρκεια της σεζόν. Αυτή είναι η πραγματικότητα και είμαστε περήφανοι γι’ αυτό.
Το τελευταίο διάστημα γίνεται μεγάλη συζήτηση γύρω από την κεντρική διαχείριση. Είναι μια συζήτηση σε πολύ πρώιμο στάδιο αλλά τι σημαίνει ένα τέτοιο ενδεχόμενο για το μέλλον του PAOK TV και τι απαντάτε σε εκείνους που θεωρούν πως 'αναγκαστικά' ο ΠΑΟΚ εμφανίζεται θετικός, εγκαταλείποντας το εγχείρημα;
Η φιλοσοφία μας γύρω από το ποδόσφαιρο είναι συγκεκριμένη κι έχει να κάνει με την αναβάθμιση του προϊόντος. Ο ΠΑΟΚ δεν προσπαθεί ν’ αποδομήσει το ελληνικό ποδόσφαιρο για λόγους πολιτικής. Ο ΠΑΟΚ τα τελευταία χρόνια καταβάλλει συνεχείς προσπάθειες να φτάσουμε κάποια στιγμή – ελπίζω σύντομα – να έχουμε ένα ποδόσφαιρο το οποίο θα μπορούμε ν’ απολαμβάνουμε. Ακόμα κι όταν χάνουμε. Γνωρίζουμε πολύ καλά πως για να γίνει αυτό πρέπει να υπάρχει κοινή βούληση και θέληση, ενώ θ’ απαιτηθούν και θυσίες.
Αν μέσω της κεντρικής διαχείρισης ωφεληθούν οι λιγότερο εμπορικές ομάδες κι αυτό μας οδηγήσει σ’ ένα καλύτερο, πιο ανταγωνιστικό πρωτάθλημα, τότε επιλέγουμε και δεν αναγκαζόμαστε να προσαρμόσουμε διαφορετικά το περιεχόμενο του φιλόδοξου πρότζεκτ μας που έχει ήδη δείξει ποιο είναι το μέλλον.
Το γεγονός ότι μια κίνηση με γνώμονα το γενικότερο καλό, από ορισμένους χρησιμοποιείται επικοινωνιακά ως επιχείρημα ότι το PAOK TV απέτυχε, δεν μου προκαλεί εντύπωση γιατί το βλέπουμε να συμβαίνει με ζηλευτή συνέπεια από την αρχή της σεζόν. Την ώρα που οι ίδιοι άνθρωποι ρίχνουν κλεφτές ματιές στο PAOK TV για να πάρουν ιδέες στην περίπτωση που μελλοντικά αναγκαστούν – γιατί τότε θα είναι ανάγκη - να καταφύγουν σε μια παρόμοια λύση.
Ανεξάρτητα από το τι θα γίνει με την κεντρική διαχείριση, ποιο είναι το μέλλον του PAOK TV;
Το PAOK TV θα συνεχίσει την ψηφιακή του παρουσία ό,τι και να γίνει. Αυτό είναι ειλημμένη κι απόλυτα συνειδητή απόφαση. Φιλοδοξούμε ότι το PAOK TV θα παραμείνει συνήθεια για όλους εκείνους που έχουν «εθιστεί» στην ματιά μας για τον ΠΑΟΚ, το ποδόσφαιρο και την δυνατότητά μας να απενοχοποιούμε τα παρασκήνια, δείχνοντάς τα χωρίς ενοχές.
Το κανάλι αποτελεί μέρος της γενικότερης ψηφιακής μας στρατηγικής. Είναι ένα πολύ δυνατό εργαλείο. Μας επιτρέπει να διαχειριζόμαστε μόνοι μας την εικόνα μας και να παράγουμε περιεχόμενο με τα δικά μας υψηλά στάνταρ, τα οποία οι υπόλοιποι προσπαθούν ν’ ακολουθήσουν. Και πολύ χαιρόμαστε γι’ αυτό. Ο ΠΑΟΚ δεν έχει ν’ αποδείξει τίποτα σε κανένα.
Το τελευταίο διάστημα σας βλέπουμε να δουλεύετε πάνω σε ένα νέο πρότζεκτ, τι να περιμένουμε;
Ένα PAOK TV τελείως διαφορετικό, διότι όταν λέμε ότι δεν εφησυχάζουμε ποτέ και συνεχώς προσπαθούμε να γινόμαστε καλύτεροι, το εννοούμε, δεν το «πουλάμε». Το PAOK TV την πρώτη του, δοκιμαστική ουσιαστικά, χρονιά ξεπέρασε τις ρεαλιστικές κι έφτασε τις αισιόδοξες προβλέψεις μας. Θα μπορούσαμε να διορθώσουμε κάποια θέματα, όπως κάναμε κατά τη διάρκεια της σεζόν, και να πορευτούμε ως έχουμε.
Αντιθέτως, εμείς επιλέξαμε να το φτιάξουμε από την αρχή. Να σχεδιάσουμε την αρχιτεκτονική του με νέα δεδομένα, να το κάνουμε 100% Amazon Cloud Based, να φτιάξουμε ειδικές εφαρμογές για Smartphone και Smart TV’s ώστε να αντιμετωπίσουμε μια και καλή τη συζήτηση περί συμβατότητας, να κάνουμε rebranding, ν’ αλλάξουμε ακόμα και τον media player προκειμένου να μετατρέψουμε το παιχνίδι σε highlights ακόμα και κατά τη διάρκεια του live, να επενδύσουμε σε hardware για καλύτερη ποιότητα εικόνας, να βρούμε λύσεις κατά της πειρατείας, όπως το watermarking και γενικότερα να μετατρέψουμε το PAOK TV μια ολοκληρωμένη, σύγχρονη, εύχρηστη, user friendly υπηρεσία που την ώρα του live αγώνα μετατρέπεται σε εμπειρία θέασης. Οπότε, ναι, μιλάμε για ένα μεγάλο και καινούργιο πρότζεκτ που θα ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι.