Πρεμούρα Αυγενάκη για «ξέπλυμα» της ΕΕΑ
SHARE:
Αυτό συνέβη κυρίως επειδή το βασικό διακύβευμα είναι ο βαθμός ελέγχου της Πολιτείας στο αυτοδιοίκητο των Ενώσεων και των Ομοσπονδιών. Και μπορεί αυτό να έχει προκαλέσει τις μεγαλύτερες αντιδράσεις, αλλά όπως σε όλα τα πράγματα «ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες».
Στα «ψιλά γράμματα» του νομοσχεδίου, φαίνεται ξεκάθαρα το χαλάκι που υφαίνει ο Υφυπουργός Αθλητισμού για να κρύψει τα…σκουπίδια που άφησαν οι επιλογές του για την χιλιοτραγουδισμένη πια ΕΕΑ. Λίγες μόνο μέρες μετά την απόρριψη της γνωμοδότησης της ΕΕΑ για την υπόθεση πολυϊδιοκτησίας ΠΑΟΚ-Ξάνθης (και έχει σημασία το timing), o Λευτέρης Αυγενάκης φέρνει στο νομοσχέδιο την εξής διάταξη:
«Τα μέλη της Επιτροπής απολαμβάνουν πλήρους προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας, υποχρεούνται να τηρούν απόλυτη εχεμύθεια για τις εμπιστευτικές πληροφορίες, τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, καθώς και για κάθε στοιχείο που περιέρχεται σε γνώση τους και δεν υπόκειται σε δημοσιότητα. Τα μέλη της Επιτροπής δεν εξετάζονται, δεν διώκονται, ούτε υπέχουν αστική ευθύνη έναντι οιουδήποτε τρίτου, για γνώμη που διατύπωσαν ή για πράξεις ή παραλείψεις που διενήργησαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους. Κατ’ εξαίρεση διώκονται μόνο για συκοφαντική δυσφήμηση (363 Π.Κ.), παράβαση καθήκοντος (259 Π.Κ.) και παραβίαση του υπηρεσιακού απορρήτου (252 Π.Κ.). Έναντι του Ελληνικού Δημοσίου ευθύνονται μόνον για πράξεις ή παραλείψεις που τελέστηκαν με δόλο»…
Τι κάνει λοιπόν ο Λευτέρης Αυγενάκης; Παραχωρεί την ασυλία που απολαμβάνουν δικαστές και πολιτειακοί παράγοντες (υπουργοί, βουλευτές κλπ) σε διορισμένους πολίτες σε μια κρατική πειθαρχική επιτροπή. Με ακόμη πιο απλά λόγια, επιχειρεί (γιατί αμφισβητείται η ισχύς τέτοιων διατάξεων) να αφαιρέσει το δικαίωμα στον ΠΑΟΚ και την Ξάνθη για παράδειγμα να ζητήσουν αποζημιώσεις και να καταθέσουν μηνύσεις στην Μαρούπα, στον Αρκούδη, στον Φαραντούρη, στον Τζουλάκη για ζημιές εκατομμυρίων που υπέστησαν από μια γνωμοδότηση που εξευτελίστηκε σε όποιο δικαστήριο ή επιτροπή κρίθηκε επί τοις ουσίας. Έχει το ακαταδίωκτο μια διορισμένη επιτροπή εμπειρογνωμόνων, άρα αφαιρείται και η πολιτική ευθύνη από εκείνον που τους διορίζει.
Να σημειώσουμε εδώ ότι το προνόμιο του ακαταδίωκτου είχε δώσει στην επιτροπή (μαζί με άλλες επιτροπές όπως της ΕΣΚΑΝ για το ντόπινγκ) και ο Σταύρος Κοντονής με το νόμο του 2016. Όμως ο αντικαταστάτης του στο Υφυπουργείο Αθλητισμού Γιώργος Βασιλειάδης, στο νόμο του 2019 (που στην ουσία όμως ποτέ δεν εφαρμόστηκε) αφαίρεσε την ασυλία από την Επιτροπή που ήδη λειτουργούσε, την οποία φιλοδοξούσε να μετατρέψει σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, έστω και αν προέβλεψε κάτι αντίστοιχο για τα μέλη αυτού του νπδδ, που όμως ποτέ δεν λειτούργησε..
Επίσης δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο ότι, στις προτεινόμενες τροποποιήσεις εντάσσεται και αλλαγή της ιδιότητας του καθηγητή μέλους της ΕΕΑ, από καθηγητή στο γνωστικό αντικείμενο του εμπορικού δικαίου, που ίσχυε σύμφωνα με το άρθρο 77 του ν. 2725/1999 σε καθηγητή στο γνωστικό αντικείμενο της οργάνωσης και διαχείρισης αθλητικών οργανισμών ή οποιουδήποτε κλάδου του εμπορικού ή δημοσίου δικαίου, ώστε να καλύψει και την περίπτωση του Φαραντούρη, ο οποίος δεν είναι καθηγητής εμπορικού δικαίου και αυτό έχει προβάλει ο ΠΑΟΚ και η Ξάνθη στο ΣτΕ.
Εδώ τίθενται ζητήματα έως και συνταγματικότητας. Πως μπορεί ένα κρατικό όργανο που απαρτίζεται από πολίτες που δεν εκλέγονται, αλλά διορίζονται, να αποκτά προνόμια κατοχυρωμένα από το Σύνταγμα για δικαστικούς και πολιτειακούς παράγοντες;
Πόσο ηθικό ή/και λογικό λίγες μέρες μετά την ντροπιαστική για την ΕΕΑ απόφαση των τακτικών δικαστών της Επιτροπής Εφέσεων για την περίπτωση πολυϊδιοκτησίας και χωρίς ο Λευτέρης Αυγενάκης να έχει ψελλίσει μια λέξη ανάληψης της πολιτικής ευθύνης αυτού του σκανδάλου ή έστω να υπάρξει μία παραίτηση, αντίθετα να επιχειρείται η αναδρομική κάλυψη όσων ήδη κινδυνεύουν από μηνύσεις και αγωγές;
Και πόσο πιο προφανές να γίνει ότι, αν μη τι άλλο, υπάρχουν οι σκιές που καταγγέλλουν ΠΑΟΚ και Ξάνθη στον διορισμό Φαραντούρη, άρα και θέμα στην σύσταση της ΕΕΑ που ε΄βγαλε την απόφαση της πολυϊδιοκτησίας, όταν αναδρομικά επιχειρείται η νομιμοποίηση του διορισμού του;
Ο Λευτέρης Αυγενάκης δεν εκτίθεται πρώτη φορά προσπαθώντας να «απλώσει χέρι» βοηθείας σε άλλα συμφέροντα πέρα από εκείνα του ελληνικού λαού, τα οποία υποτίθεται ότι εκλέχθηκε για να υπηρετήσει. Μένει να φανεί για πόσο ακόμη θα εκθέτει την Κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό που τον κρατούν σ’αυτή τη θέση.