Απαντήσεις για τη «Νέα Τούμπα» και όχι μόνο
SHARE:
Αρχικά ο κ. Ανδριόπουλος τόνισε: «Τα μεγάλα έργα παίρνουν πολύ χρόνο από τη φύση τους. Και στο εξωτερικό συμβαίνει το ίδιο. Το 2026 ως έτος κατασκευής για το Βοτανικό είναι μια τεχνοκρατική προσέγγιση και σωστά το λέει ο κ. Μπακογιάννης, αν όλα πάνε ομαλά, όλες οι εξελίξεις τα επόμενα χρόνια, υπάρχει η δυνατότητα να γίνει τη συγκεκριμένη ημερομηνία. Πρέπει να πούμε βέβαια πως κανένα έργο δεν είναι ίδιο με το άλλο. Διαφορετικά είναι τα έργα, το ιδιοκτησιακό, οι φορείς που τα υλοποιούν, οι περίοδοι που πραγματοποιούνται. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες βοήθησαν ώστε να γίνει το Καραϊσκάκης π.χ. μέσα σε 13 μήνες. Ο Βοτανικός ως ιδέα ξεκίνησε το 2005 και αντιμετώπισε τις δυσκολίες που ξέρουμε. Αυτή η περίοδος είναι η πιο ώριμη για το έργο. Η διπλή ανάπλαση έχει να κάνει με τις εγκαταστάσεις του ερασιτέχνη και το σημαντικότερο απ΄ όλα είναι οι τεράστιες επενδύσεις πο θα γίνουν στην περιοχή».
Για το αν η Dimand έχει ρόλο στην κατασκευή, αλλά και τη τάφρο στο γήπεδο: «Δεν το φτιάχνουμε εμείς το γήπεδο. Ήμασταν συμμέτοχοι στη διαδικασία, θα το φτιάξει μια μεγάλη εταιρία και ίσως παίξουμε κάποιο ρόλο σε αυτό. Αγνοώ τη συζήτηση για την τάφρο και δεν έχει κάποια σημασία. Εχει σημασία η αισθητική του σκεπάστρου και η στατική μελέτη της κερκίδας. Τα στοιχεία τα είδαμε στα μεγάλα γήπεδα που έγιναν και αυτό που εισπράττει ο επισκέπτης είναι αυτά τα δύο. Δείχνει ένα πολύ ελκυστικό σχέδιο ο Βοτανικός. Η διπλή κερκίδα στο γήπεδο της ΑΕΚ έδωσε μια εξαιρετική ακουστική και η εικόνα της αρένας. Δεν καταλαβαίνω τ συζήτηση για την τάφρο».
Για το ποιο γήπεδο θα μοιάζει ο Βοτανικός: «Κανένα γήπεδο και στάδιο δεν μοιάζει με το άλλο. Ολα έχουν τη δική τους μοναδικότητα και το δικό τους αποτύπωμα. Οι ΑΕΚτσήδες έκλαιγαν με την Αγια-Σοφιά. Οι ΠΑΟΚτσήδες περιμένουν τη Νέα Τούμπα. Από το '90 το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού έκαναν... βόλτες μέσα στο λεκανοπέδιο. Υπήρξε το πάθημα της ΑΕΚ, που έμεινε 19 χρόνια χωρίς γήπεδο. Στον Παναθηναϊκό έγινε πιο μεθοδικά η δουλειά».
Για το θέμα του πάρκινγκ στην Opap Arena: «Η πανευρωπαϊκή τάση είναι το πάρκινγκ να μειώνεται για να αποτρέπεται ο κόσμος να παίρνει το αυτοκίνητό του και να πηγαίνει στο κέντρο των πόλεων για το γήπεδο. Σην ΑΕΚ υπάρχουν 180 θέσεις και ακόμη 300 σε ακτίνα 1 χλμ και είναι αρκετές. Το μήνυμα είναι να χρησιμοποιούν τα μέσα σταθερής τροχιάς για να φτάσουν έγκαιρα στο γήπεδο. Υπάρχει η γραμμή Πειραιάς-Κηφισιά όπου ο σταθμός είναι 360 μέτρα απόσταση περπάτημα. Η γραμμή 4 θα ανοίξει σε 8 χρόνια σε πρώτη φάση και σε 12 χρόνια σε δεύτερη φάση, θα έχει στάση Νέα Φιλαδέλφεια. Ακόμη και την υπογειοποίηση, που είναι πολύ χρήσιμη, τώρα την καταλαβαίνει ο κόσμος.
Για τη Νέα Τούμπα: «Δεν εμπλεκόμαστε με τη Νέα Τούμπα, αλλά απ' όσο γνωρίζω το νέο γήπεδο είναι μέρος μιας νέας αστικής ανάπλασης, όπως ο Βοτανικός. Πλέον υπάρχει το Προεδρικό Διάταγμα που περιγράφει όλες τις προϋποθεσεις. Πολεοδομικά είναι ένα ώριμο έργο. Οι μελέτες είναι σε εξέλιξη από ένα διεθνές γραφείο και πρέπει να ολοκληρωθούν, να υποβληθούν στις αρμόδιες υπηρεσίες, να εκδοθεί η άδεια και μετά να αποφασίσουν ερασιτέχνης και ΠΑΕ το χρηματοδοτικό μοντέλο.
Αυτή τη στιγμή δείχνει πως η εξέλιξη έχει μια χρονοκαθυστέρηση σε σχέση με το Βοτανικό. Στο Βοτανικό έχει προκηρύξει ο Δήμος διαγωνισμό για την επιλογή του εργολάβου, στην Τούμπα πρέπει να ολοκληρωθούν οι μελέτες και να κοστολογηθεί το έργο και να αποφασιστούν οι φορείς που θα συμμετάσχουν χρηματοδοτικά στο έργο. Πρέπει να συντονιστούν, να προκηρυχθούν και να γίνουν. Αν παρθούν όλες αυτές οι αποφάσεις στο 2023, το έργο μπορεί να ξεκινήσει το 2024. Για να γίνουν όλα αυτά που σας είπα χρειάζονται 12 μήνες.
Το σημαντικό είναι να γίνει το έργο. Τώρα αν γίνει το '26 ή αν έχει και μια καθυστέρηση από μια δυσκολία, δεν έχει σημασία. Το γήπεδο της ΑΕΚ ξεκίνησε το 2013, αλλά οι ΑΕΚτσήδες μπήκαν 9 χρόνια μετά. Ξέχασαν την αναμονή και ευχαριστιούνται το γήπεδό τους».
Για τη συμμετοχή των Δήμων, αλλά και το ποιο θα είναι το ιδεατό γήπεδο για τη Νέα Τούμπα, ο κ. Ανδριόπουλος υπογράμμισε: «Τα καινούργια γήπεδα δεν μπορούν να γίνουν χωρίς τους δήμους και τις περιφέρειες της κάθε περιοχής. Στην Τούμπα την ιδιοκτησία την έχει το ερασιτεχνικό σωματείο και από εκεί ξεκινούν οι πρωτοβουλίες.
To ιδεατό είναι κάτι υποκειμενικό. Η Τούμπα είναι 30 στρέμματα συν το γύρω γύρω, οπότε δεν μπορούν να αρχιτεκτονήσουν όσο θέλουν. Επίσης η ιδέα πρέπει να είναι συμβατή με τον αστικό ιστό, αλλά και τους δρόμους. Οπότε υπάρχουν οι περιοριστικοί παράγοντες. Το ιδεατό επίσης έχει να κάνει και με αυτό που θα δέσει με το συναίσθημα του ΠΑΟΚτσή, όπως συνέβη και στο γήπεδο της ΑΕΚ».