Περί χορηγιών…
SHARE:
Όπως άλλωστε είχαμε διαβάσει και κατά το καλοκαίρι, η τακτική των ιθυνόντων της ΠΑΕ άλλαξε σε σχέση με τα τελευταία χρόνια, και αναπροσαρμόστηκε. Πλέον, ο Δικέφαλος έχοντας εξασφαλισμένη την επιβίωση του και με έναν νεοφερμένο «παίκτη» να φέρνει δημοσιότητα χωρίς ιδιαίτερο κόπο, δεν έχει ανάγκη να κυνηγά τις εταιρίες «με το ντουφέκι» για να βγάλει τη χρονιά. Δεν είναι δηλαδή απαραίτητο για την ομάδα να προσπαθεί με το ζόρι πολλές φορές να εκτοξεύσει τον αριθμό των χορηγών ψηλά, ακόμα και ρίχνοντας κατά πολύ τις απαιτήσεις της.
Κανείς μας δεν μπορεί να είναι βέβαιος για το αν οι κινήσεις του τμήματος μάρκετίνγκ της ΠΑΕ είναι άριστες ή μέτριες. Κανείς δεν μπορεί να ξέρει και αν ο ισολογισμός είναι θετικός ή αρνητικός. Είναι όμως εμφανές πως ο ΠΑΟΚ άλλαξε ρότα και στοχεύει σε συγκεκριμένα πράγματα.
Γνωρίζοντας πλέον πως πολλά (αν όχι όλα) τα βλέμματα είναι στραμμένα στην Τούμπα λόγω των επερχόμενων επενδύσεων (αλλά και λόγω των αλλαγών που έχουν ήδη γίνει), μπορούν να σχεδιάζουν αλλιώς τις κινήσεις τους. Επιπλέον, καταλαβαίνοντας πως πολλοί επιχειρηματίες θα παρακαλούσαν για ένα τετ-α-τετ με τον Ιβάν Σαββίδη, έστω και για επικοινωνιακούς λόγους, οι άνθρωποι του ΠΑΟΚ επιχειρούν να αποτυπώσουν επιτέλους στην πράξη και σε αριθμούς, τη δυναμική της ομάδας.
Όχι, δεν έγινε ξαφνικά ο ΠΑΟΚ εμπορικότερος. Δεν απέκτησε μεγαλύτερο target group. Δεν συρρέουν τα πλήθη στην Τούμπα. Κι όμως, σήμερα είναι πολύ ευκολότερο για την ΠΑΕ να βρει συμφέρουσες συμφωνίες και να προσδοκά σε μεγαλύτερα έσοδα, παρά την κρίση που μαστίζει τη χώρα. Όταν το 2009 ο κόσμος του ΠΑΟΚ είχε φτάσει στο απόγειο της συσπείρωσης, όλοι μας απορούσαμε για τους λόγους που κρατούσαν τις χορηγίες μακριά. Σήμερα, ο κόσμος δεν είναι δα και… στο limitup (πολλώ δε μάλλον η οικονομία), αλλά οι χορηγίες όλο και ανεβαίνουν. Είναι βέβαιο πως η αγορά έχει δικούς της νόμους, που μπορεί τώρα να μας βολεύουν, πριν λίγα χρόνια όμως αποτελούσαν τροχοπέδη για την ανάπτυξη της εταιρίας που ονομάζεται ΠΑΕ ΠΑΟΚ. Έχει κι αυτό το στοιχείο, το δικό του ενδιαφέρον!
Σε κάθε περίπτωση ο ΠΑΟΚ έχει πλέον τη δύναμη να χαράσσει δική του πορεία, τόσο αθλητικά όσο και επιχειρηματικά. Το γεγονός αυτό μπορεί για την ώρα να είναι δυσδιάκριτο, μα νομίζω πως τα επόμενα χρόνια θα έχει αποφέρει καρπούς η προσπάθεια που συντελείται. Αν μάλιστα συνδυαστεί με τις επενδύσεις που πρόκειται να γίνουν στις υποδομές της ομάδας αλλά και με το άνοιγμα που επιχειρείται με τις διάφορες καινοτομίες (match programme κλπ) τότε καταλαβαίνουμε πως μπορεί ως τώρα να μην έχει γίνει το μεγάλο «μπαμ» αλλά τα βήματα προόδου είναι πολλά…