Προς τον όμιλο Σαββίδη έναντι 51 εκατ. οδεύει το λιμάνι του Βόλου
SHARE:
Με τίμημα σχεδόν διπλάσιο από αυτό του δεύτερου υποψήφιου επενδυτή, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης οδεύει προς την απόκτηση του ελέγχου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, ενισχύοντας το εκτόπισμά του στη Βόρεια Ελλάδα και στη Βαλκανική.
Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η εφημερίδα «Καθημερινή», πέραν του γεγονότος ότι τα δύο λιμάνια έχουν παρόμοιες δραστηριότητες και θεωρείται πως μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά το ένα στο άλλο, αξιολογείται από τον ΟΛΘ και σχέδιο ενίσχυσης της διακίνησης αυτοκινήτων (car terminal) αλλά και της ναυπηγοεπισκευής. Πρόκειται για δύο δραστηριότητες που υποεκπροσωπούνται στη Βόρεια Ελλάδα, επισημαίνουν οι ίδιες πηγές.
Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, που διεξάγει τον σχετικό διαγωνισμό, προχώρησε την Πέμπτη στην αποσφράγιση των τεσσάρων δεσμευτικών προσφορών που υποβλήθηκαν για την απόκτηση πλειοψηφικής συμμετοχής ποσοστού 67% στο μετοχικό κεφάλαιο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου και αποφάσισε να επιλέξει ως προτιμητέο επενδυτή τον ΟΛΘ. Η προσφορά της εισηγμένης, συμφερόντων της οικογενείας Ιβάν Σαββίδη, ανέρχεται στα 51 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε μετά τη διαδικασία το Ταμείο. Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η «Καθημερινή», το δεύτερο υψηλότερο τίμημα κινήθηκε στα επίπεδα των 26-27 εκατ. και προσφέρθηκε από την κοινοπραξία Goldair Cargo A.E.-Goldair Handling Α.Ε., η οποία ανακηρύχθηκε επιλαχών προτιμητέος επενδυτής. Εφόσον δηλαδή για οιονδήποτε λόγο ο προτιμητέος επενδυτής δεν προχωρήσει στην εξαγορά, τότε το 67% θα περάσει στον επιλαχόντα.
Εκτός από τον ΟΛΘ και το επενδυτικό σχήμα της Goldair –που είχε μάλιστα εξασφαλίσει χρηματοδοτική υποστήριξη από την αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα DFS–, δεσμευτικές οικονομικές προσφορές κατέθεσαν και μια κοινοπραξία της Israel Shipyards με τη Χαλυβουργία Ελλάδος συμφερόντων του ομίλου Μάνεση και μια μαλτέζικη εταιρεία διαχείρισης μικρών τερματικών λιμενικών σταθμών, η Mariner Capital, συμφερόντων της οικογένειας Χίλι. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές της αγοράς, οι προσφορές των δύο αυτών υποψηφίων ήταν σημαντικά χαμηλότερες και από αυτή της Goldair, αν και εντός του εύρους αποτίμησης που φέρονται να έχουν κάνει οι ανεξάρτητοι χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι του Ταμείου.
Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο και τα έγγραφα της συναλλαγής θα υπογραφούν μετά τη σχετική έγκριση. Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, το συνολικό τίμημα για την απόκτηση ποσοστού 67% των μετοχών του ΟΛΒ Α.Ε. θα καταβληθεί εφάπαξ. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως η εξαγορά θα χρηματοδοτηθεί κυρίως με ίδια κεφάλαια του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, ο οποίος θα αποκτήσει τον έλεγχο του 67% του λιμανιού του Βόλου μέσω ενός SPV (εταιρικό όχημα ειδικού σκοπού), όπως προβλέπεται από την προκήρυξη του ΤΑΙΠΕΔ.
Από την πλευρά της η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ υπογραμμίζει πως η εξέλιξη έρχεται «σε μια κρίσιμη στιγμή για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας» και «αποδεικνύει την πίστη της επενδυτικής κοινότητας στις προοπτικές ανάπτυξης του λιμένα Βόλου, της Μαγνησίας και της ελληνικής οικονομίας συνολικά». Παράλληλα χαρακτηρίζει το υψηλό τίμημα που προσφέρθηκε «ψήφο εμπιστοσύνης στις διαδικασίες του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο λειτουργεί με διαφάνεια, ταχύτητα και αποτελεσματικότητα, για την αξιοποίηση κρίσιμων περιουσιακών στοιχείων προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος και της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας».
Ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου έχει το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης του λιμένος Βόλου, αλλά και των θαλάσσιων εγκαταστάσεων του αλιευτικού καταφυγίου που βρίσκεται στο ανατολικό άκρο του αιγιαλού της πόλης και των λιμενικών εγκαταστάσεων του Αλμυρού και της Αγριάς.
Η σύμβαση παραχώρησης έχει διάρκεια 60 ετών από την υπογραφή της. Οι κύριες δραστηριότητες του λιμανιού περιλαμβάνουν σήμερα υπηρεσίες διακίνησης φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων, όπως και υγρού φορτίου και υπηρεσίες επιβατών, συμπεριλαμβανομένων γραμμών προς τις Σποράδες και κρουαζιέρας.