Συνεργασία Κ.Α.Ε. Π.Α.Ο.Κ. και «Λουξ Μαρλαφέκας»
SHARE:
Παρουσίαση «ΛΟΥΞ ΜΑΡΛΑΦΕΚΑΣ
Η Λουξ Μαρλαφέκας έχει διαδρομή 63 ετών στην αγορά των αναψυκτικών και κυρίαρχο χαρακτηριστικό της σε αυτή την πορεία είναι ο απόλυτος σεβασμός στον καταναλωτή, κυρίως μέσω της επιλογής με αυστηρό και επιλεκτικό τρόπο των καλύτερων και ποιοτικότερων υλικών, προκειμένου να δημιουργούνται μοναδικές γεύσεις, πάντοτε βέβαια προσαρμοσμένα στις ανάγκες της κάθε εποχής.
Όλα ξεκίνησαν το 1950, όταν ο Παναγιώτης Μαρλαφέκας, ιδρυτής της επιχείρησης, δημιούργησε μία μικρή βιοτεχνία σε έναν σχετικά περιορισμένο χώρο στην οδό Παντοκράτορος στην Παλαιά Πόλης της Πάτρας.
Στην Αχαϊκή πρωτεύουσα τότε, λειτουργούσαν άλλες 11 αναλόγου μεγέθους επιχειρήσεις. Ο μοναδικός τρόπος για να ξεχωρίσει κάποιος ήταν να επιλέξει τα καλύτερα υλικά και με το δικό του μεράκι να δημιουργήσει μοναδικές συνταγές, με την ελπίδα να τα προτιμήσει ο Πατρινός καταναλωτής. Ο συνδυασμός των δύο παραπάνω λειτούργησε στην πράξη και έτσι οι πορτοκαλάδες, οι λεμονάδες και οι γκαζόζες Λουξ, έγιναν τα αγαπημένα αναψυκτικά των Πατρινών.
Τα χρόνια κύλησαν και η πορεία της Λουξ ήταν σταθερά ανοδική. Ωστόσο η μικρή μονάδα της οδού Παντοκράτορος δεν μπορούσε πλέον να καλύψει τις ανάγκες που είχαν δημιουργηθεί στην αγορά. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την άφιξη των πολυεθνικών στην Ελλάδα από το 1967, κατέστησαν επιτακτική την ανάγκη για μετεγκατάσταση της επιχείρησης σε άλλον χώρο. Στόχος ήταν η νέα μονάδα να έχει μεγαλύτερη παραγωγική ικανότητα αλλά και προηγμένες τεχνολογίες ως απάντηση στον εντεινόμενο πλέον ανταγωνισμό.
Ο Παναγιώτης Μαρλαφέκας, έχοντας την αμέριστη στήριξη της συζύγου του Ιωάννας, πήρε την πιο κρίσιμη απόφαση για την ιστορία της Εταιρείας μέχρι σήμερα. Επιλέγει το φημισμένο Κεφαλόβρυσο, που τότε δεν είχε την παραμικρή υποδομή - ούτε ηλεκτρικό υπήρχε αλλά ούτε καν τηλέφωνο - για οποιαδήποτε βιομηχανική δραστηριότητα,. Είχε όμως στο υπέδαφος του έναν πραγματικό θησαυρό, το περίφημο νερό του.
Το κριτήριο ήταν για άλλη μια φορά η ποιότητα με οποιοδήποτε κόστος και η μετέπειτα πορεία της επιχείρησης, απέδειξε πως η επιλογή ήταν ορθή.
Οι κυριότεροι σταθμοί για την Λουξ Μαρλαφέκας στη συνέχεια ήταν οι εξής:
1972: Με πολύ κόπο δημιουργείται ένα καινούργιο εργοστάσιο σε μια έκταση 2.500 τμ στην περιοχή που βρίσκεται ακόμα και σήμερα. Το εργοστάσιο αυτό εξοπλίζεται με σύγχρονα μηχανήματα της εποχής εκείνης , προκειμένου να διασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή ποιότητα για τα αναψυκτικά Λουξ, που τώρα πια είχαν αποκτήσει και μια καινούργια ταυτότητα (με νερό Κεφαλόβρυσου). Η επιχείρηση αρχίζει να εξαπλώνεται και σε γειτονικούς νόμους της Αχαΐας, με μεγάλη επιτυχία έχοντας πάντα σαν όπλο την κορυφαία ποιότητα σε συνδυασμό με την μοναδική γεύση των προϊόντων της.
1989: Ο ιδρυτής Παναγιώτης Μαρλαφέκας αποχωρεί και την επιχείρηση αναλαμβάνουν οι τρεις γιοι του Ιωάννης, Κωνσταντίνος και Πλάτωνας.
1997: Η εταιρεία αλλάζει νομική μορφή και γίνεται Ανώνυμος Βιομηχανική Εμπορική Εταιρεία.
1997-1998: Με το νέο αυτό σχήμα η εταιρεία περνά σε αναπτυξιακές επενδύσεις, ύψους άνω του 3 εκατ. ευρώ ενισχύοντας τη θέση της στην αγορά.
1999-2002: Οι επενδύσεις που ολοκληρώνονται στις αρχές του 2001 και αποφέρουν τζίρο που άγγιξε τα 5,6 εκατ. ευρώ το 2002, περιλαμβάνουν καινούργιες γραμμές παραγωγής για P.E.T και γυάλινης συσκευασίας φιάλες, καθώς και νέες σύγχρονες εγκαταστάσεις κέντρου διανομής στεγασμένου χώρου 3.000 τμ. σε ιδιόκτητη έκταση 10.000 τμ.
2003: Νέες υψηλών προδιαγραφών συσκευασίες για P.E.T. πλαστικές φιάλες αντικαθιστούν τις παλιές, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και άριστη διατήρηση του προϊόντος, Οι φιάλες σχεδιάστηκαν εκ νέου, χρησιμοποιώντας ως μοτίβο την ανάγλυφη επιφάνεια του φλοιού του πορτοκαλιού.
2004: Η Λουξ είναι η εταιρεία που πρώτη φέρνει με επιτυχία στον Έλληνα καταναλωτή ένα παραδοσιακό ρόφημα σε μπουκάλι, τη Βυσσινάδα. Από τον πρώτο κιόλας μήνα της εμφάνισής της στην αγορά γίνεται το 2ο πιο επιτυχημένο αναψυκτικό της σειράς των προϊόντων μετά την Πορτοκαλάδα.
2005: Η Λουξ Μαρλαφέκας, ανακοινώνει με υπερηφάνεια τη συνεργασία της με την Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία, σαν Επίσημο Αναψυκτικό της Εθνικής Ομάδας Ποδοσφαίρου, και γίνεται επίσημος υποστηρικτής της προσπάθειας της πρωταθλήτριας Ευρώπης Εθνικής Ανδρών, αλλά και της Εθνικής Ελπίδων, για νέες επιτυχίες και διακρίσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Πρωταθλήτρια Ευρώπης έχει γίνει η «Επίσημη Αγαπημένη» στην καρδιά όλων των Ελλήνων, αυτός είναι και ο στόχος της «λουξ», να γίνουν και τα αναψυκτικά της τα «Αγαπημένα» όλων των Ελλήνων.
2006: Τα αναψυκτικά «Λουξ» επιλέγονται από το Ελληνικό Οργανισμό Προώθησης Εξαγωγών για να σερβίρονται μέσα από την πρωτοβουλία «Kerasma» σε όλο το κόσμο σε Road shows και Ελληνικά εστιατόρια για την προώθηση των Ελληνικών Γεύσεων.
2007: Τα αναψυκτικά Λουξ είναι από τα πρώτα Ελληνικά προϊόντα και το πρώτο Ελληνικό Αναψυκτικό που παίρνουν έγκριση ώστε στις συσκευασίες τους να φέρουν το σήμα «Wonderful Greece».
Επιπλέον η εταιρεία προχωρεί σε αγορά βιομηχανικού κτηρίου 3.700 τμ. κάλυψης σε έκταση 15.000 τμ. στη περιοχή Παλαιά Κουλούρα Αιγίου με στόχο την δημιουργία γραμμών παραγωγής νέων προϊόντων.
2008: Η Λουξ χαρακτηρίζεται ως ένα από τα «Διαμάντια» της Ελληνικής Βιομηχανίας στo σχετικό πίνακα της Stat Bank με τις 100 ταχύτερα και υγιώς αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις.
Το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς κυκλοφορούν οι 100% φυσικοί χυμοί Λουξ χωρίς προσθήκη ζάχαρης και συντηρητικών, σε τέσσερις γεύσεις.
Επιπλέον τον Νοέμβριο του 2008 προστέθηκε, ένα νέο υπερσύγχρονο κέντρο logistics στην Αττική, με στόχο να καλύψει τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες για μείωση του κόστους μεταφοράς, και του χρόνου παράδοσης των προϊόντων
2009: Η επιχειρηματική δράση των αδελφών Μαρλαφέκα επιβραβεύεται με το 1ο Βραβείο Επιχειρηματικότητας «ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΟΥΡΟΣ 2009» από τη Λέσχη Επιχειρηματικότητας.
2010: Η Λουξ κερδίζει το Βραβείο Effie Awards για την διαφημιστική καμπάνια «Λουξαρω Γεύση» (Adel) στην κατηγορία «Δαβίδ & Γολιάθ»
Την ίδια χρονιά η εταιρεία εντάσσεται στις "Strongest Companies in Greece" της ICAP Group, ως μία από τις πιο ισχυρές εταιρίες στην Ελλάδα.
2011: Η Λουξ κερδίζει εκ νεου το Βραβείο «DIAMONDS 2011» από την STAT BANK ως μια από τις πιο οικονομικά ισχυρές εταιρείες στην χώρα, ενώ παράλληλα προχωρά στην ανανέωση της εταιρικής της εικόνας. Εκσυγχρονίζει το λογότυπο της και επανασχεδιάζει τις συσκευασίες των προϊόντων της, διατηρώντας πάντα τη σύνδεση με την παράδοση και τις αξίες της. Την ιδια χρονιά, εγκρίνεται το νέο επενδυτικό σχέδιο της επιχείρησης ύψους 31,7 εκατ. Ευρώ για δημιουργία νέας μονάδας παράγωγης καινοτόμων προϊόντων στο Αίγιο.
2012: H Λουξ Μαρλαφέκας βραβεύεται για τα 60 χρόνια πορείας στην ελληνική αγορά τροφίμων και ποτών στο πλαίσιο του Συμποσίου «100 Χρόνια Ιστορίας της Ελληνικής Αγοράς Τροφίμων και Ποτών» που τέλεσε υπό την αιγίδα του ΣΕΒΤ στο Ζάππειο Μέγαρο.
2013: Η Λουξ Μαρλαφέκας A.B.E.E. αποσπά εκ νέου ένα από τα βραβεία στα «Διαμάντια της Ελληνικής Οικονομίας» σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Statbank στις 28 Μαΐου, όντας μια από τις δυναμικότερες εταιρίες στην Ελλάδα.
Επιπλέον τον Ιούλιο της ίδιας χρονιάς ξεκινά συνεργασία με τον Σύνδεσμο Τουριστικών Ελληνικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) στην πρωτοβουλία του για την
"Γαστρονομία στο marketing του Ελληνικού τουρισμού".
Το Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς η Λουξ απέσπασε το βραβείο Χρυσής Φήμης στην κατηγορία αναψυκτικών, στο πλαίσιο του θεσμού των Famous Brands, ενώ λίγες μέρες αργότερα διακρίθηκε στην κατηγορία "Επιχειρηματική Αριστεία" των βραβείων Made in Greece, που θεσπίστηκαν για πρώτη φορά φέτος από την "Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ".
Στο τέλος του 2013 η Λουξ αποφασίζει να στηρίξει το φιλανθρωπικό έργο της «Αποστολής» προσφέροντας 50.000 γεύματα αγάπης.
2014: Η Λουξ αναλαμβάνει «Υποστηρικτής της Ελληνικής Προεδρίας Συμβουλίου ΕΕ». Μέσα από την χορηγία αυτή τα προϊόντα της Λουξ αποτελούν το επίσημο αναψυκτικό της Ελληνικής Προεδρίας.
To Mάιο η εταιρία αναδεικνύεται για μια ακόμη φορά «επιχειρηματικό διαμάντι» στα βραβεία «Diamonds of the Greek Economy 2014» της Τράπεζας Πληροφοριών Stat Bank.
Το Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς, η Λουξ, βραβεύεται από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών στο πλαίσιο της απονομής των Βραβείων Ε.Ε.Α «Καινοτομία και Δημιουργική Επιχειρηματικότητα» από την Υπουργό Τουρισμού κ. Ολγα Κεφαλογιάννη.
Επιπλέον η εταιρεία πιστοποιείται από την Ευρωπαϊκή Εταιρεία Ελέγχων και Πιστοποιήσεων EUROCERT με το σημα «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ» με το οποίο πιστοποιούνται ελληνικής ιδιοκτησίας επιχειρήσεις, οι οποίες παράγουν ελληνικά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης τα οποία έχουν παρουσία στα ράφια του Ελληνικού Λιανικού Εμπορίου, έχουν την έδρα τους στην Ελλάδα και απασχολούν ελληνικό εργατικό δυναμικό συνεισφέροντας έτσι, στην ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας.
Η Λουξ σήμερα
Η Λουξ είναι η μεγαλύτερη αμιγώς ελληνική εταιρία στον κλάδο των αναψυκτικών και χυμών, ενώ κατέχει σταθερά την 3η θέση στην αγορά, μετά από τις δυο γνωστές πολυεθνικές εταιρείες, ενώ στην κατηγορία all flavors έχει κατακτήσει τη δεύτερη θέση ανάμεσα στις πολυεθνικές.
Σήμερα διαθέτει τρεις ιδιόκτητες υπερσύγχρονες μονάδες, που εκτείνονται σε συνολική έκταση 33.000 τμ, από τα οποία τα 7.800 τμ. είναι στεγασμένοι χώροι. Η πρώτη είναι στην περιοχή Κεφαλόβρυσο όπου γίνεται η παραγωγή των προϊόντων της, η δεύτερη είναι το κέντρο διανομής της που βρίσκεται στην περιοχή Σαραβάλι και η 3η μονάδα βρίσκεται στο Αίγιο και αφορά την καθετοποιημένη παραγωγή της συσκευασίας P.E.T.
Επιπλέον τον Νοέμβριο του 2008 προστέθηκε, ένα νέο υπερσύγχρονο κέντρο logistics στην Αττική, με στόχο να καλύψει τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες για μείωση του κόστους μεταφοράς, και του χρόνου παράδοσης των προϊόντων.
Ο όμιλος απασχολεί σήμερα 100 άμεσους και έμμεσους εργαζομένους, εκ των οποίων ένα μεγάλο μέρος στην περιοχή της Αχαΐας και οι υπόλοιποι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Το εργοστάσιο των Πατρών διαθέτει υπερσύγχρονα μηχανήματα και χρησιμοποιούν τις πλέον προηγμένες μεθόδους ποιοτικού ελέγχου, υγιεινής και σύγχρονης συσκευασίας. Η παραγωγή της Λουξ είναι πιστοποιημένη με ISO 9001:2008 και ISO 22000:2005. Η ανάπτυξη του δικτύου της, υποστηρίζεται από 450 και πλέον αντιπροσώπους, παρέχοντας τους όλα τα βοηθητικά μέσα πώλησης, όπως ψυγεία, ράφια καθώς και πλήρες διαφημιστικό υλικό και οι οποίοι καλύπτουν γεωγραφικά το σύνολο της χώρας.
Eξαγωγές πραγματοποιούνται στη Γερμανία, Καναδά, ΗΠΑ, Ιταλία, Αυστραλία, Κύπρο, Κίνα, Αγγλία, Ισραήλ, Μάλτα, Παναμά, Ελβετία, Ρουμανία, Κορέα, Αλβανία, Κατάρ. Ενδιαφέρον για τα προϊόντα της εταιρίας έχει εκδηλωθεί και από την αγορά της ευρύτερης περιοχής της Μέσης Ανατολής, της Ν. Αφρικής, και της Κ. Ευρώπης.
Η επιχείρηση παράγει μια μεγάλη γκάμα αναψυκτικών από 250 ml γυάλινη, 330 ml P.E.T., 500 ml P.E.T., 1500 ml P.E.T., και σε γεύσεις Πορτοκαλάδα, Λεμονάδα, Βυσσινάδα, Λoυξ Mix (μείγμα τριών εσπεριδοειδών Πορτοκάλι- Λεμόνι – Μανταρίνι), Σόδα, Γκαζόζα παραδοσιακή, Loux Cola και Tonicκαλύπτοντας όλες τις ανάγκες της αγοράς. Διαθέτει τρία εμπορικά σήματα Λουξ, Λουξ Mix και Loux Cola. H Loux Cola είναι η πρώτη με βάση cola που βγήκε στην Ελλάδα.
Από τις προϊοντικές προτάσεις της εταιρίας, δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι φυσικοί χυμοί, οι οποίοι εντάχθηκαν στην οικογένεια, το καλοκαίρι 2008. Τα νέα ολόφρεσκα μέλη, κυκλοφορούν σε 4 γεύσεις: πορτοκάλι, ροδάκινο, μήλο-πορτοκάλι-καρότο, χυμός πλούσιος σε βιταμίνες B, C και E και το μοναδικό κοκτέιλ 9 φρούτων και 7 βιταμινών extra-9, και σε ξεχωριστές συσκευασίες του 1 lt και των 250 ml και αποτελούν το τέλειο τονωτικό καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας για μικρούς και μεγάλους.
Τέλος η Λουξ αποδεικνύει έμπρακτα το ενδιαφέρον της για τα κοινωνικά, αθλητικά και πολιτιστικά δρώμενα της χώρας στηρίζοντας μέσω χορηγιών εκδηλώσεις και ενέργειες που σκοπό έχουν να προάγουν το αθλητικό πνεύμα αλλά και τον πολιτισμό γενικότερα.