Τρεις κυβερνήσεις απέτυχαν να εφαρμόσουν τον αθλητικό νόμο!
SHARE:
Ο νόμος επικαιροποιήθηκε το 2012 επί Γερουλάνου- Μπιτσαξή και προβλέπει την διαδικασία ελέγχου αλλά και τις ποινές προς όσους χρησιμοποιούν αθλητικές εγκαταστάσεις χωρίς την προβλεπόμενη άδεια.
Όμως όπως αποδεικνύεται η έκδοση άδειας είναι πολύπλοκη και δύσκολα εφαρμόσιμη με αποτέλεσμα μια ουσιαστικά ανενεργή διάταξη να παραμένει ζωντανή λόγω συνεχών παρατάσεων.
Συγκεκριμένα όταν ψηφίστηκε ο νόμος Γερουλάνου το 2012, δόθηκε 18μηνη παράταση εφαρμογής των διατάξεων για τα άδειες καταλληλότητας των εγκαταστάσεων που έληγε στις 30 Ιουνίου του 2014.
Τότε ο αρμόδιος για τον αθλητισμό Υπουργός της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, Ι.Ανδριανός, έδωσε νέα παράταση ως τις 8 Φεβρουαρίου του 2015.
Τον περασμένο Φεβρουάριο ο νέος αρμόδιος Υπουργός για τον αθλητισμό, Σ.Κοντονής, προερχόμενος από τον ΣΥΡΙΖΑ, έδωσε νέα παράταση ως τις 30 Ιουνίου του 2015.
Και την Περασμένη Πέμπτη (2/7) πάλι με υπουργική απόφαση δόθηκε 6μηνη παράταση ως τις 8 Φεβρουαρίου του 2016.
Τι αναφέρει ο νόμος για τις άδειες καταλληλότητας:
Με τον «νόμο Γερουλάνου» το 2012 το θέμα της «άδειας λειτουργίας των αθλητικών εγκαταστάσεων και άδειας τέλεσης αγώνων» επαναδιατυπώθηκε στη νομοθεσία.
Συμπεριλήφθηκαν ως ασφαλιστικές δικλίδες και ποινές τόσο πειθαρχικές όσο και ποινικές για τους επιλήσμονες
Προβλέπεται ρητά ποινή φυλάκισης τριών μηνών και χρηματική ποινή τουλάχιστον50.000 ευρώ για τον ιδιοκτήτη ή τον χρήστη αθλητικής εγκατάστασης, που στερείται άδειας λειτουργίας και παραχωρεί ή επιτρέπει τη διενέργεια σ' αυτή αθλητικής εκδήλωσης.
Ποινές επιβάλλονται και στον πρόεδρο του αθλητικού σωματείου ΑΑΕ ή ΤΑΑ, που συμμετέχει στην αθλητική εκδήλωση.
Στο άρθρο 22 του νόμου 4049/12 που ψηφίστηκε πριν από ένα χρόνο προβλέπεται ότι «για τη λειτουργία οποιουδήποτε αγωνιστικού χώρου και εν γένει των αθλητικών εγκαταστάσεων απαιτείται άδεια για τη συνδρομή των αναγκαίων προϋποθέσεων ασφάλειας για αθλούμενους και θεατές. Η άδεια χορηγείται στη διοίκηση της αθλητικής εγκατάστασης ή στον φορέα στον οποίο αυτή ανήκει. Ουδεμία αθλητική συνάντηση ή αγώνισμα διεξάγεται σε αθλητική εγκατάσταση που στερείται άδεια λειτουργίας. Η άδεια αυτή περιλαμβάνει:
α) Την καταλληλότητα των αγωνιστικών χώρων, των χώρων άθλησης και των λοιπών χώρων(αποδυτήρια, ιατρεία κ.λπ.).
β) Την καταλληλότητα των λοιπών χώρων της αθλητικής εγκατάστασης, ιδίως αυτών που προορίζονται για την πρόσβαση ή παραμονή και αποχώρηση των θεατών. Η άδεια ισχύει για δύο έτη από τη χορήγησή της».
Στο άρθρο 2 αναφέρεται ότι με απόφαση του γενικού γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης συγκροτείται υποχρεωτικά το δεύτερο 15ήμερο του μηνός Μαΐου κάθε έτους, η επιτροπή που διενεργεί τους ελέγχους καταλληλότητας.
Στο άρθρο 6 προβλέπεται ότι «σε περίπτωση που η επιτροπή διαπιστώσει τεχνικές ατέλειες ή άλλες ελλείψεις στην αθλητική εγκατάσταση δίνει εύλογη προθεσμία στη διοίκησή της για την αποκατάστασή τους, ορίζοντας ταυτόχρονα νέα ημερομηνία επανελέγχου.Στην περίπτωση αυτή, η επιτροπή δύναται να χορηγεί μέχρι την ημερομηνία επανελέγχου άδεια λειτουργίας».
Στην παράγραφο 7 αναφέρεται ότι «οι κερκίδες των αθλητικών εγκαταστάσεων που προορίζονται για τους θεατές σε περίπτωση ακαταλληλότητάς τους σφραγίζονται μέχρι την αποκατάσταση των ατελειών ή ελλείψεων που διαπιστώνονται με νέο έλεγχο».
Τέλος, ιδιαίτερα σημαντική είναι η παράγραφος9 που προβλέπει ρητά ότι «ουδεμία αθλητική συνάντηση διεξάγεται χωρίς ο χρήστης της αθλητικής εγκατάστασης να έχει άδεια διεξαγωγής της συνάντησης. Η ως άνω άδεια χορηγείται εφόσον η αθλητική εγκατάσταση διαθέτει λειτουργία και η συνάντηση διεξάγεται με την έγκριση της αναγνωρισμένης αθλητικής ομοσπονδίας ή διοργανώτριας αρχής».