Ελεύθεροι… ενημερωμένοι
SHARE:
Καλώς ή κακώς, σε έναν πόλεμο, σπάνια υπάρχει νικητής και χαμένος, δίκαιος και άδικος, άσπρο και μαύρο. Όλες οι πλευρές κάνουν ό,τι μπορούν ώστε να κερδίσουν τα περισσότερα.
Ως εδώ, καλά. Ξεκάθαρα τα πράγματα.
Από εκεί και πέρα όμως αρχίζει το γαϊτανάκι των εντυπώσεων που, ειδικά στην εποχή μας, μαίνεται πιο έντονη από ποτέ.
Κι αυτό γιατί ο όγκος των πληροφοριών και κυρίως ο όγκος των... αναγνωστών, είναι τέτοιος που η χειραγώγηση γίνεται πολύ επικερδές παιχνίδι.
Το τελευταίο διάστημα, εν όψει των αναμενόμενων ( ; ) συγκρούσεων στην Ουκρανία, έχει γίνει πιο ξεκάθαρο από ποτέ, πως όλοι μας είμαστε περισσότερο «πολιορκημένοι» παρά «ενημερωμένοι». Δεν τολμάς να ανοίξεις ένα σαιτ ή μια τηλεόραση και ήδη απ' τα πρώτα δευτερόλεπτα, όσο ηλίθιος κι αν είσαι, καταλαβαίνεις ότι περισσότερο σε «ταΐζουν» σανό παρά πληροφορίες. Όσο κι αν έγιναν της μόδας οι καταγγελίες για fake news, όσο κι αν κάποιοι έσπευσαν να τρέξουν στη γωνία για να καταγγείλουν τους «λαϊκιστές» αντιπάλους τους, τόσο πιο χωμένοι στα σκατά βρισκόμαστε.
Είπαμε, σε τέτοιες καταστάσεις το να βαυκαλίζεσαι ότι η μια πλευρά είναι η αγαθή και άγια και η άλλη ο... σατανάς, είναι παιδαριώδες λάθος. Κι αν πάλι τυχαίνει να έχεις και λίγες γνώσεις ή απλώς μνήμη (σπάνιο στις μέρες μας), γρήγορα καταλαβαίνεις ότι κάτι δεν πάει καλά με την ενημέρωση στην Ελλάδα.
Θα μου πεις, «για νέο μας το λες»;
Σωστά.
Ειδικά όμως τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα έχει γίνει της μόδας η δολοφονία χαρακτήρων, η μαζική πλύση εγκεφάλου, το ξέπλυμα ευθυνών. Φτάνεις στο σημείο να απορείς για το τι είδους ηλίθιοι πιστεύουν κάθε φτηνή προπαγάνδα που πωλείται με το κιλό.
Και τι σχέση έχουν όλα αυτά με τον ΠΑΟΚ, δηλαδή;
Έχουν και παραέχουν. Γιατί πρώτον, ο ΠΑΟΚ υπήρξε θύμα αυτής της στρατηγικής που όλως τυχαίως εξυπηρετεί τα ίδια συμφέροντα.
Και δεύτερον, το να μη γινόμαστε πρόβατα για χατίρι άλλων, το επιβάλλει η ιστορία του συλλόγου, μεγαλώνοντας την ευθύνη όλων μας.