25-3-1821, η γέννηση του αθηναϊκού κράτους...
SHARE:
ΕΜΕΙΣ οι Έλληνες είμεθα πολύ γενναιόδωροι και κουβαλάμε πολιτισμό χιλιετιών που πραγματικά, αν μας γνωρίσεις πιο καλά και πιο βαθειά, μπορείς να μετατραπείς από έναν κενό οιηματία αθηναιοπειραιώτη σ' έναν συγκροτημένο και φιλοσοφημένο χαρακτήρα μετέχοντα της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ. Σήμερα λοιπόν θα γνωρίσεις επι τέλους την βάση της καταστάσεώς σου, τις συνθήκες που έχουν συνθλίψει τον ψυχισμό σου, τα αίτια που σ' έχουν εγκλωβίσει στην αθηνοπειραιώτικη κρεατομηχανή παραγωγής κιμά με εξαιρετική ποιότητα «ψηφοφόρου».
Αν ένα πράγμα με «κοπανάς» εδώ και χρόνια είναι η πρωτεύουσά σου, η πρωτεύουσα του κράτους σου, του κράτους σου που γεννήθηκε πότε; Στις 25-3-1821. Γιατί όπως σ' έχουν διδάξει ακόμη και οι «δασκάλοι που σ' αποκοιμίσανε στα θρανία» ΠΟΤΕ πρίν απ' αυτήν την ημερομηνία δεν υπάρχει ΕΛΛΗΝΙΚΟ κράτος. Βέβαια δεν έχω την απαίτηση να σκεφτείς γιατί δεν υπήρχε «ελληνικό» κράτος, γιατί ξέρω ότι αυτό που σ' απασχολεί περισσότερο είναι να πάρεις το 42ο πρωκτάθλημα και να πάρεις άδεια με τον σκάι. Έχεις πράγματι ..σοβαρά θέματα ν' ασχοληθείς.
Άσε ΕΜΑΣ λοιπόν που μας απασχολούν ΣΟΒΑΡΟΤΕΡΑ θέματα να σε μάθουμε πέντε πράγματα, μπας και ξυπνήσεις και έλθεις κοντά μας και έστω και μετά από 200 χρόνια, ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΘΕΙΣ...
Σε αντίθεση λοιπόν με σένα ραγιαδάκο, που για χάρη σου δολοφονήθηκε ο ΕΝΑΣ και ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ για να έλθεις να πάρεις διαμέρισμα στην Κυψέλη και να κάνεις τον πρωτευουσιάνο εδώ και κάποιες δεκάδες χρόνια, ΕΜΕΙΣ «εδώ και τόοοοοοοσες χιλιάδες χρόνια» έχουμε καταλάβει όλο το Αιγαίο, την Μικρά Ασία, την προποντίδα, την Αζοφική και με τον πρωτοΠΑΟΚτσή ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ, έχουμε βαρεθεί να βαδίζουμε και να κυριαρχούμε σε μακρινά, από την Αθήνα σου, εδάφη. Και πήραμε κάτι λιμά από την Αθήνα και τον Πειραιά, όσα μείνανε από την μάχη από την Χαιρώνεια (εκεί σ' αυτούς τους χώρους Χαιρώνεια- Αλαμάνα, διαχρονικά αντιμετωπίζεις προβληματάκια) για να δούν πώς λειτουργούσε το πρώτο «ανθρώπινο» άρμα μάχης στην Παγκόσμια Στρατιωτική Ιστορία.
Να μην σε μιλήσω για πολιτισμό και τέχνες και γράμματα και φιλοσοφία και επιστήμες και προσωκρατικούς και Θαλή και Ηράκλειτο και Διογένη, γιατί δεν θα με φτάσει ο χώρος. ΟΛΟ αυτό το πολιτιστικό οικοδόμημα ραγιαδάκο ονομάσθηκε ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ και ποτέ ελληνικό «κράτος», και οι κάτοικοι των περιοχών όπου άκμασε ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, αναγνωρίζονταν ως ιδίας καταγωγής και ιδίας πατρίδος με βάση ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, τα ΕΘΙΜΑ και την ΓΛΩΣΣΑ και όχι παπάρα μου με βάση την «κρατική ταυτότητα», όχι με βάση τα τοπικά σύνορα.
Στο λέω αυτό παπάρα μου γιατί εδώ και χρόνια ΕΧΕΙΣ ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣΕΙ ένα σημαντικό γεωγραφικό κομμάτι ακμής ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ σε «βόρειους» και «νότιους», σε «αθηναίους» και «βούλγαρους», σε «Έλληνες» και Κύπριους, σε «Έλληνες» και Ρωσοπόντιους , σε «Έλληνες» και ..Αλβανούς. Και είσαι παπάρα μου τόσο, μα τόσο ανιστόρητος που δεν ξέρεις ότι Βούλγαροι στον Βορρά ΟΥΔΕΠΟΤΕ κατοίκησαν ή κυριάρχησαν, τον λιγουρεύτηκαν τον Βορρά, ουδέποτε όμως κυριάρχησαν, γιατί κάποια κρίσιμη στιγμή ο Βασιλάκης τους άφησε όλους τυφλούς.
Είσαι τόσο μα τόσο ανθέλληνας που αποκαλείς Κύπριο και όχι ΕΛΛΗΝΑ τον ΑΥΞΕΝΤΙΟΥ που κάηκε ζωντανός στον Μαχαιρά για ενωθεί η Κύπρος με το κωλοκράτος σου και τον 17χρονο ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΔΗ που κρεμάσθηκε από τις Αγγλίδες αδελφές γιατί θεωρούσε την πρωτεύουσά σου το σπίτι της «μάνας Ελλάδας»
Είσαι τόσο μα τόσο Αθηναίος που θεωρείς Ρώσους τους κατοίκους της Μαριούπολης στην Κριμαία, όταν οι ΕΛΛΗΝΕΣ εκεί εκδίδουν CD τραγουδώντας το τραγούδι του «νεκρού αδελφού».
Να σ' ενημερώσω παπάρα μου, σήμερα ανήμερα της εορτής σου ότι η μόνη διαφορά που υπάρχει και δεν είναι ΤΟΠΙΚΗ αλλά ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ, είναι ΕΛΛΗΝΑΣ και Αθηναίος, ΕΛΛΗΝΑΣ και ραγιάς.
Αυτή λοιπόν η ΕΛΛΗΝΙΚΗ Α Ν Θ Ρ Ω Π Ο Κ Ε Ν Τ Ρ Ι Κ Η , σχεδόν, παγκόσμια κοινότητα κάποια στιγμή αλώθηκε από τους Οθωμανούς, που κατέλαβαν τα εδάφη, ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΎΣΑΝ όμως ν' αλώσουν τον πολιτισμό.
Ξέρω παπάρα μου, έτοιμος είσαι να με πείς ότι ξεκίνησες από τα χώματά σου τον απελευθερωτικό αγώνα.
Ποια χώματά σου και ποιον απελευθερωτικό αγώνα και πότε; Θες να σε πω ΠΟΤΕ ακριβώς ξεκίνησε ο απελευθερωτικός αγώνας;
«..Την πρώτη επανάσταση την έκαναν οι Μακεδόνες το 1495, όταν ο Κάρολος ο Η΄ της Γαλλίας θέλησε να κυριεύσει την Κων/πολη βαδίζοντας μέσω της Εγνατίας Οδού.Οι Μακεδόνες παίρνοντας θάρρος επαναστάτησαν εναντίων των Τούρκων, ιδιαίτερα δε, η Δυτική Μακεδονία, πιάνοντας τις διαβάσεις της Βόρειας Πίνδου. Τον Κάρολο όμως φρόντισε να τον "συνετίσει" ο Πάπας και οι Ιταλοί ηγεμόνες. Έτσι οι επαναστατημένοι Μακεδόνες εγκαταλείφθηκαν μόνοι τους και κατασφάχτηκαν τότε από το Σουλτάνο Βαγιαζήτ τον Β'.
Νέα επαναστατική ατμόσφαιρα συναντάμε το 1571, όταν οι ενωμένοι στόλοι του Πάπα των Ενετών και της Ισπανίας καταναυμάχησαν τον τουρκικό στόλο στη Ναύπακτο. Τότε ξεσηκώθηκε όλη η Ελλάδα, μαζί και οι Μακεδόνες. Μόλις όμως τα κράτη αυτά σταμάτησαν τις επιχειρήσεις τους, εγκατέλειψαν τους επαναστατημένους μόνους και αβοήθητους.
Άλλη επαναστατική πράξη ήταν αυτή που ξέσπασε στην Βόρειο Ήπειρο από τον Επίσκοπο Αχρίδος Αθανάσιο, που το καλοκαίρι του 1596 ξεσήκωσε τους χειμαριώτες που συγκέντρωσαν 1500 άνδρες και μαζί και λίγους φιλέλληνες Ισπανούς, χωρίς όμως αξιομνημόνευτο αποτέλεσμα, εκτός από την αίσθηση ότι πλέον , ο Τούρκος, δεν ήταν ακτύπητος.
Σ' αυτήν την χρονική περίοδο ξεχωρίζει η φυσιογνωμία του ΤΟΥ Μ Α Κ Ε Δ Ο Ν Α ΜΟΝΑΧΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΤΟΥ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥ του επονομασθέντος «σκυλόσοφου" ΚΑΙ Η ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΟΥ 1611 ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΟΘΩΜΑΝΩΝ...»
Να συνεχίσω παπάρα μου;
Άκου και διάβασε ΖΗΔΡΟΣ, ΠαπαΘύμιος Βλαχάβας, οι ΖΙΑΚΑΙΟΙ (για 100 χρόνια πολεμούσαν του Τούρκους), Νικοτσάρας, Μειντάνης (σλαβόφωνος), Διαμαντής ΝΙΚΟΛΑΟΥ, ΛΙΑΚΟΣ, Δήμος ΣΤΑΘΑΣ, Εμμανουήλ ΠΑΠΠΑΣ που έδωσε τους γιους του και Οοοοοολα τα υπάρχοντα στον αγώνα, καπετάν ΧΑΨΑΣ, Αθανάσιος ΜΠΕΛΙΑΣ από την κορνοφωλιά Έβρου, το κίνημα της Γκίμπραινας στην Θράκη.
Για να σε δώσω να καταλάβεις τι ακριβώς συνέβαινε στον χώρο που τότε ΔΕΝ ΛΕΓΟΤΑΝ ΕΛΛΑΔΑ και δεν είχε και πρωτεύουσα, ο Ιωάννης ΦΙΛΗΜΩΝ λέει χαρακτηριστικά: " αν οι Έλληνες έμποροι της Δύσης εκυοφόρησαν την επανάσταση τον '21 και Έλληνες έμποροι της Οδησσού την γέννησαν, Έλληνες της Θράκης την εθήλασαν"
Βλέπεις παπάρα μου, σε δύο γραμμές ο ΦΙΛΗΜΩΝ στα είπε όλα: ΕΛΛΗΝΕΣ της Δύσης, ΕΛΛΗΝΕΣ στην Οδησσό, ΕΛΛΗΝΕΣ στην Θράκη.
Τι κοινό ένωνε ΟΛΟΥΣ αυτούς τους ΕΛΛΗΝΕΣ; Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ παπάρα μου όχι η κωλοπρωτεύουσά σου. Η πρωτεύουσά σου και το κράτος της ΕΠΙΝΟΗΘΗΚΑΝ απ' αυτούς που ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ διαχρονικά τον ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΟ χαρακτήρα του ελληνικού πολιτισμού και της ελληνικής Παιδείας, προκειμένου αυτό το ΕΥΡΥ ΦΑΣΜΑ πολιτιστικής αυτοτέλειας να το περιχαρακώσουν, να το περιορίσουν και ΤΕΛΙΚΑ να το ελέγχξουν, δίνοντάς του ΤΟΠΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ.
Μάταια ο ΚΟΡΑΗΣ έλεγε ότι η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ, μάταια ο ΡΗΓΑΣ είχε το όνειρο των ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Βαλκανίων, μάταια οι ΕΛΛΗΝΕΣ αξιωματούχοι της Ρωσίας πίστευαν στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ επιχειρηματική επικράτηση και στο χειμαρρώδες Φιλελληνικό ρεύμα.
Ο Μέτερνιχ και οι «διορατικοί» Αγγλο-Γάλλοι διείδαν την άμεση ανάγκη δημιουργίας του «κράτους» και της «ελληνικής ταυτότητος».
Αυτό ήταν παπάρα μου. Έγινε τ' όνειρό σου πραγματικότητα. Έγινες «Έλληνας» και «πρωτευουσιάνος» ταυτόχρονα.
Και βέβαια τα χώματά σου δεν επελέγησαν τυχαία.
ΠΡΩΤΟΝ: Μια επανάσταση δεν ξεκινά ΠΟΤΕ κοντά στην καρδιά του εχθρού, γιατί είναι καταδικασμένη ν' αποτύχει.
ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Ποτέ δεν πολεμούν αντάρτες εναντίον ΤΑΚΤΙΚΟΥ Στρατού. Δηλαδή τι ήθελες; Να πολεμήσουν οι δολιοφθορείς του βουνού στις πεδιάδες της Θεσσαλίας και της Μακεδονίας, απέναντι σε ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ στρατό; Μαλάκας ήταν ο ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ που τους πέρασε από τα Δερβενάκια;
ΤΡΙΤΟΝ: Εδαφολογικά η Ρούμελη και ο Μοριάς, με τα βουνά και τα βράχια, ήταν οι ενδεδειγμένοι τόποι για ανταρτοπόλεμο ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ και κυρίως ΜΑΚΡΙΑ από την καρδιά της οθωμανικής αυτοκρατορίας.
Και βέβαια παπάρα μου μετά τις πρώτες νίκες ήλθε η διχόνοια και ο αλληλοσπαραγμός και ήλθαν οι «προστάτιδες δυνάμεις» να σε σώσουν, αλλά και να ξενοιάσουν μια και καλή με τον μεγάλο τους πονοκέφαλο: αυτό το ΔΥΝΑΤΟ ρεύμα ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ και ΠΑΙΔΕΙΑΣ που σάρωνε την Ευρώπη.
Από τότε μέχρι σήμερα «σαν να μην πέρασε μια μέρα». Όλα έχουν κυλήσει όπως θέλεις εσύ ραγιά μου. Μαζεύτηκες στην Αθήνα, πούλησες ό,τι είχες στο χωριό, έφαγες τον «εθνάρχη» στην μάπα να σε κάνει εσωτερική μετανάστευση για να έλθει η «ανάπτυξη», έφαγες και τον «σοσιαληστή» στην μάπα για να έλθει η ισορροπία και εδώ και 200 χρόνια κινείσαι ανάμεσα στην αριστερά και την δεξιά και τον πράσινο και τον κόκκινο κοτσαμπάση. ΚΟΙΝΟ όνειρο όλων αυτών; Η ΕΞΟΥΣΙΑ και το πλιάτσικο. Τρόπος δράσεως; Ο εφησυχασμός σου παπάρα μου. Μέσον; Μάντρωμα, άρτος και θεάματα και πρωκταθλήματα. Πάρε πρωκταθλήματα, γιατί είσαι ο πολύς και ο πρωτευουσιάνος, η «βήτα Αθηνών»
Και όταν ήλθε ο Ασπρόμαυρος ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ να σε θυμίσει τι σημαίνει αμφισβήτηsη, μάχη, ανταγωνισμός, συναγωνισμός, άμιλλα και ΑΝΔΡΙΣΜΟΣ, έβγαλες το ραγιαδίστικο κόμπλεξ σου βλακάκο, αυτό που οδηγεί στην διαπίστωση ότι τον ραγιαδισμό η εξουσία τον αγαπά, τον ραγιά όμως τον γαμά.
Και με λοιδωρείς βλακάκο γιατί με απέδωσες τον χαρακτηρισμό του «συμπρωτευουσιάνου», λέγοντας ότι δεν υπάρχει πουθενά «συμπρωτεύουσα».
Δεν κατάλαβες βλακάκο. ΔΕΝ ΤΟΝ ΘΕΛΩ τον χαρακτηρισμό για δύο λόγους:
ΠΡΩΤΟΝ γιατί όπως έχεις χρωματίσει τον όρο «πρωτεύουσα» θεωρώ ΥΠΟΤΙΜΗΤΙΚΟ και ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟ να κουβαλάω τον όρο αυτό και την φράση «συμπρωτεύουσα» την θεωρώ βρισιά και
ΔΕΥΤΕΡΟΝ αν θέλω να συγκριθώ και να μοιραστώ αίγλη και δόξα , προτιμώ την (συμ)βασιλεύουσα.
Σε τα επιστρέφω όλα βλακάκο μου και το κράτος σου και την πρωτεύουσά σου και την Αθήνα σου και τον Πειραιά σου και να ξέρεις ότι τους χαρακτηρισμούς δεν τους δίνω εγώ.
25-3-1821, η γέννηση του αθηναϊκού κράτους ...
Ποιος τους δίνει, ποιος μιλάει για Αθηναϊκό Κράτος, και κατεστημένο;
Πάρε για αρχή παπάρα μου ΙΩΝΑ ΔΡΑΓΟΥΜΗ για το πώς περιγράφει την συμπεριφορά της «πρωτεύουσας» στον Μακεδονικό αγώνα:
« Γιατί οι Έλληνες του κράτους παραστράτησαν και κατάντησαν ελλαδικοί-αλλοιώτικο είδος ζώο. Να μην ακούσουν για τους εξωμερίτες που τους ταράζουν τα πιάνα...Έχουν πολύ πνεύμα οι Ελλαδικοί, προ πάντων οι Αθηναίοι... Την ησυχία τους, τη ζωούλα τους ... πέρα από το άμεσο ατομικό συμφέρον, αρχίζει η τέλεια και βαθύτατη αδιαφορία και το λογοκοπάνισμα για την επιφάνεια κάθε πράγματος. όποιος τύχει και δεν ακολουθεί το κοπάδι είναι τρελός..»
Πάρε στην συνέχεια παπάρα μου Νίκο ΓΚΑΤΣΟ στην «ελλαδογραφία»:
«.Αλλά οι αρχαίοι Θεοί, εν τη μερίμνη των δια τα υπόλοιπα πελασγικά φύλα, απεφάσισαν την βαθμιαία κατάρρευσιν των Αθηνών ως ηγέτιδος πόλεως και την απαλλαγήν του Ελληνισμού, ως εθνικού πλέον συνόλου, εκ των κινδύνων του συγκεντρωτισμού. Κατά τους επόμενους μακρούς αιώνας κατεβλήθησαν αρκεταί προσπάθειαι δια την αναβίωσιν του παλαιού άστεως, αλλ' αύται απέβησαν άκαρποι. Ευτυχώς δε, διότι κατά την νεωτέραν και σκληροτέραν δοκιμασίαν του γένους, η εκ νέου κυριαρχία των Αθηνών θα απεδυνάμωνε τας κορυφάς και τας πεδιάδας της πελασγικής γης, αι οποίαι διεμόρφωσαν την οριστικήν φυσιογνωμίαν της φυλής και κατηύγασαν δι' ανεσπέρου φωτός τους ομιχλώδεις ορίζοντας της περιδεούς ανθρωπότητος...
... Αλλά με την διαρκώς ογκούμενην υπερτροφίαν της Αττικής αι προοπτικαί διαγράφονται σκοτειναί. Οι αρχαίοι Θεοί δεν υπάρχουν πλέον δια να δώσουν την λύσιν, και ούτω, θάττον η βράδιον, αι Αθήναι θα συγκεντρώσουν εις τους κόλπους των και θα εξαφανίσουν δια παντός την Ελληνικήν αρετήν, ως ο Κρόνος εις το απώτατον παρελθόν κατέτρωγε τα ίδια αυτού τέκνα ή ως ο Ήλιος εις το απώτατον μέλλον θα συγκεντρώσει εις τας αγκάλας του τους πλανήτας του και θα καταβροχθίσει αυτούς!
Γένοιτο! και εις τους αιώνας των αιώνων αμήν
Πότε θ' ανθίσουνε αυτοί οι τόποι,
πότε θα 'ρθούνε κανούργιοι ανθρώποι
να συνοδεύσουνε την βλακεία
στην τελευταία της κατοικία;...»
Κι επειδή απαίδευτε Αθηναίε σ' έχω ικανό να με πεις ποιος ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ και ποιος ΓΚΑΤΣΟΣ, πάρε Σταύρο ΤΣΩΧΟ:
Αν δεν αντέχεις ν' ακούσεις τι λέει ιδιαίτερα στο 3:55 και μετά , να σε πω εγώ. Μιλάει για «ομάδες του κέντρου» μιλάει για τον «αμφισβητία Π.Α.Ο.Κ» και λέει ότι ο Π.Α.Ο.Κ αμφισβήτησε «το κατεστημένο» που είχαν δημιουργήσει οι 2.5 ομάδες του λεκανοπεδίου.
ΜΟΝΟΙ ΣΑΣ αυτοαποκαλείσθε «κατεστημένο» κομπλεξάρες και η αγωνία σας ΗΤΑΝ και ΕΙΝΑΙ, αν ο Π.Α.Ο. Κ θα σας πάρει τα πρωτεία, αν ο Π.Α.Ο.Κ θα αμφισβητήσει την κυριαρχία και την ΕΞΟΥΣΙΑ, αν θα στείλει το ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ μέσω της ΜΑΖΙΚΟΤΗΤΟΣ του Ποδοσφαίρου «ξύπνα ρε ραγιά», γι' αυτό θ' ασχολείσθε μια ζωή με τον «δεύτερο» Π.Α.Ο.Κ, γι' αυτό θα προσπαθείτε να κόψετε τα φτερά στον ΑΕΤΟ: γιατί τα συμπλέγματά σας είναι τέτοια που στην ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ και ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ φυσιογνωμία του Π.Α.Ο.Κ βλέπετε και φθονείτε αυτό που ζηλεύετε, αυτό που θα θέλατε να είσθε: ΑΡΧΟΝΤΕΣ, ΚΙΜΠΑΡΗΔΕΣ,ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΙ , ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ.
500 χρόνια μας πήρε να ξεκινήσουμε την αποκαθήλωση του κοτσαμπασισμού και του ραγιαδισμού, στα πρώτα 100 δώσαμε το πρώτο χτύπημα, στα δεύτερα 100 κοντέψαμε να το πετύχουμε αλλά πήρε αναστολή , τώρα ξεκινά η ΤΕΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ, χωρίς γυρισμό, χωρίς επιστροφή και ΧΩΡΙΣ ΕΛΕΟΣ.
Δεν είναι θέμα κυριαρχίας , είναι θέμα ΠΑΙΔΕΙΑΣ , ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗΣ και ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ!
Και επειδή είναι θέμα τιμής να θυμηθούμε τη θυσία και την προσφορά όσων αγωνίστηκαν και ΕΔΩΣΑΝ την ζωή τους για την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, δεν θα σταθώ στις ΜΕΓΑΛΕΣ μορφές των πολεμικών επιχειρήσεων αλλά σε μια απλή ΕΛΛΗΝΙΔΑ της Θράκης την Λένω, που απέχοντας μόλις μερικά χιλιόμετρα από της καρδιά της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και αντιμετωπίζοντας το ενδεχόμενο να παντρευτεί Τούρκο, είχε το θάρρος, την καρδιά και το σθένος να υψώσει το ανάστημά της και να υποστηρίξει :
«.ΣΦΑΖΟΜΕ ΜΑΙΚΟ Μ', ΚΟΦΤΟΥΜΑΙ ΜΑΙΚΟ Μ'
ΤΟΥΡΚΟΥΝ ΔΕ ΘΕΛΩ, ΤΟΥΡΚΟΥΝ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΩ.»