Τι κερδίζει η ΕΡΤ αν κλείσει το big deal με τον ΠΑΟΚ
SHARE:
Μία συμφωνία είναι πάντα μία διμερής σχέση. Αμφότερα τα μέρη έχουν να κερδίσουν κάτι από αυτή. Στην περίπτωση του ΠΑΟΚ, το κέρδος είναι φανερό. Έσοδα. Κάθε ομάδα στον πλανήτη ποντάρει στο τηλεοπτικό συμβόλαιο για να αυξήσει τα έσοδα της. Αν ο ΠΑΟΚ «πάρει» την πρόταση της ΕΡΤ θα έχει αποκομίσει ένα δεύτερο, όχι ακριβώς χρηματικό, έπαθλο: Θα μπει στα σπίτια όλων των Ελλήνων. Δημόσια τηλεόραση, μεγάλη υπόθεση η μεταφορά από ένα καλωδιακό δίκτυο στη δημόσια βιτρίνα.
Η ΕΡΤ βρίσκεται σε συζητήσεις με τους νταμπλούχους Ελλάδας, έχει καταθέσει μία πρόταση που ανταποκρίνεται στα ζητούμενα της ελεύθερης αγοράς και περιμένει το προσεχές διάστημα την απάντηση του Δικεφάλου του Βορρά.
Τα κέρδη της ΕΡΤ από μία πιθανή συνεργασία με τον ΠΑΟΚ είναι πολύπλευρα, πολυεπίπεδα και αξίζουν να αναλυθούν.
Καταρχάς είναι θέμα κύρους. Το κρατικό κανάλι πάει να αποκτήσει τα δικαιώματα του νυν πρωταθλητή Ελλάδας. Σημαντική αναβάθμιση για το τηλεοπτικό της προϊόν.
Εν συνεχεία όμως είναι και θέμα καθαρά πρακτικό. Η ΕΡΤ έχει ήδη στην κατοχή της Παναθηναϊκό, Ατρόμητο, Αρη, Ξάνθη, Παναιτωλικό, Λαμία και αν αποκτήσει και τον ΠΑΟΚ θα έχει ήδη τα δικαιώματα από 7 εκ των 12 ομάδων της Super League, ποσοστό που μπορεί να γίνει ακόμα και 9 στα 14, αν συμφωνήσει και με ΟΦΗ, ΝΠΣ Βόλο!
Με άλλα λόγια θα έχει στην κατοχή της τρία πολύ εμπορικά brand-name (ΠΑΟΚ, Παναθηναϊκό, Άρη), κάτι που μπορεί να εκτοξεύσει ακόμα περισσότερο την θέση της στο τηλεοπτικό τοπίο και να την καταστήσει κυρίαρχη του παιχνιδιού στο τηλεοπτικό τοπίο της Super League.
Αυτό αποδεικνύεται περίτρανα από ότι μας δίδαξε η περσινή χρονιά. Παρότι η ΕΡΤ «στέγασε» 7 ομάδες που δεν έβρισκαν αλλού τηλεοπτικό συμβόλαιο, εντούτοις η επένδυση κρίθηκε επιτυχημένη.
Παρότι ο Παναθηναϊκός βίωσε μία από τις πιο προβληματικές σεζόν της ιστορίας του, παρότι μετά από ένα καλό ξεκίνημα, δεν ήταν ανταγωνιστικός στην συνέχεια, τα εμπορικά παιχνίδια του τριφυλλιού (Ολυμπιακός, ΑΕΚ, ΠΑΟΚ) έσπασαν τα μηχανάκια της τηλεθέασης (κυρίως στο νεανικό κοινό) και απογείωσαν τον πενιχρό μέσο όρο τηλεθέασης της.
Τα ντέρμπι έφτασαν να κάνουν μέχρι και 30% τηλεθέαση και ήταν τα πιο εμπορικά προϊόντα της ΕΡΤ σε ολόκληρη την σεζόν που μας πέρασε, δείχνοντας την δυναμική που έχουν στο κοινό παιχνίδια όπως αυτά.
Αυτό που δεν έχει υπογραμμιστεί αρκετά είναι πως με το νέο σύστημα διεξαγωγής της Super League και τα πλέι-οφ για την ανάδειξη του πρωταθλητή, αν η ΕΡΤ καταφέρει τελικά να συμφωνήσει με τον ΠΑΟΚ θα δείξει τρία επιπλέον εντός έδρας παιχνίδια (αριθμητικά), αλλά πολύ περισσότερα ντέρμπι, αφού θα διπλασιαστούν οι αναμετρήσεις με τις ομάδες του Top-6. Επομένως, περισσότερο προϊόν, περισσότερη τηλεθέαση, περισσότερα έσοδα.
Αυτό το τελευταίο είναι και το πιο σημαντικό. Αποκτώντας ένα ακόμα «φιλέτο» την πρωταθλήτρια Ελλάδας, με την μεγαλύτερη δυναμική στην ιστορία της και πιθανότατα το καλύτερο υλικό που είχε ποτέ της, η ΕΡΤ εξασφαλίζει ένα σίγουρο χαρτί, το οποίο μπορεί να της επιφέρει σημαντικά οφέλη από την πώληση διαφημιστικού χρόνου και τις διαφημίσεις, με διαφορετικό κοστολόγιο, από ότι συνήθως.
Με άλλα λόγια, είναι μία επένδυση από την οποία η κρατική τηλεόραση μπορεί να βγει κερδισμένη σε πολλαπλές αναγνώσεις και να μετατραπεί ξανά σε κυρίαρχο του παιχνιδιού, σε ότι αφορά τουλάχιστον το ελληνικό ποδόσφαιρο.
Σκοπίμως, σε αυτό το άρθρο δεν έχουν αναφερθεί καθόλου οικονομικά δεδομένα και συγκεκριμένα νούμερα. Διότι, δεν είναι της παρούσης.
Σε επόμενο άρθρο του, μόλις ξεκαθαρίσει οριστικά το τοπίο, το SDNA θα αναλύσει διεξοδικά και λεπτομερώς το οικονομικό κομμάτι για κάθε ομάδα της Super League, θα εξετάσει όλα τα συμβόλαια των ομάδων και θα περιγράψει με σαφήνεια την επόμενη ημέρα.
Προς το παρόν, το γενικό πλαίσιο, η φιλοσοφία γύρω από τις συζητήσεις της ΕΡΤ με τον ΠΑΟΚ αρκεί για να δείξει το επενδυτικό σκεπτικό της κρατικής τηλεόρασης...