Νέα Τούμπα και ποδοσφαιρικός τουρισμός
SHARE:
Σε δημόσια διαβούλευση έχει τεθεί εδώ και λίγες ημέρες η Στρατηγική Μελέτη για την ανέγερση του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ στην περιοχή της Τούμπας.
Ένα από τα στοιχεία που ξεχωρίζουν στη μελέτη των Δούμα - Μουτσιάκη, είναι το φιλόδοξο σχέδιο να μετατραπεί το νέο «στολίδι» του Δικεφάλου σε ένα τοπόσημο, αλλά και σημείο τουριστικού ενδιαφέροντος που θα δίνει τη δυνατότητα επίσκεψης στους εσωτερικούς χώρους, τον αγωνιστικό χώρο, και φυσικά το μουσείο της ομάδας εάν αυτό δημιουργηθεί.
Παγκοσμίως, άλλωστε, είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη η επίσκεψη ποδοσφαιρικών γηπέδων μεγάλων συλλόγων, είτε λόγω της σύγχρονης αρχιτεκτονικής του σταδίου, είτε λόγω της ιστορικότητας του σωματείου που αγωνίζεται σε αυτό.
Πρόκειται για μία μορφή τουρισμού που σημειώνει τεράστια άνοδο τα τελευταία χρόνια και φυσικά συνοδεύεται από μεγάλα οικονομικά οφέλη για τους συλλόγους, καθώς τις περισσότερες φορές η επίσκεψη συνδυάζεται από τις αγορές αθλητικού υλικού ή αναμνηστικών της εκάστοτε ομάδας, από την αντίστοιχη μπουτίκ του γηπέδου.
Έτσι, η Νέα Τούμπα, θα μπορούσε ακόμα και μεμονωμένα να προσελκύσει χιλιάδες φίλους του ΠΑΟΚ από την Ελλάδα και το εξωτερικό, είτε για να θαυμάσουν το νέο γήπεδο, είτε για να παρακολουθήσουν κάποιο παιχνίδι του Δικεφάλου.
Επιπλέον, ένα υπερσύγχρονο γήπεδο, ομολογουμένως θα αποτελέσει πόλο έλξης για ακαδημίες ποδοσφαιρικών συλλόγων από την Ελλάδα, αλλά και ξένες χώρες.
Και φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι βοηθητικοί χώροι του νέου γηπέδου ή ακόμη και ο ίδιος αγωνιστικός χώρος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη φιλοξενία μεγάλων μουσικών ή άλλων πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων, κάτι που θα προσελκύσει ακόμη περισσότερο κόσμο.
Επιπλέον, η μελέτη για το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ εστιάζει και στη δυνατότητα συνδυασμού όλων των παραπάνω με την τουριστική αξιοποίηση του γειτονικού αρχαιολογικού χώρου της Τούμπας, στο πλαίσιο μίας συνδυαστικής τουριστικής διαδρομής - επίσκεψης σε δύο διακεκριμένα και πλέον αναγνωρίσιμα σημεία της περιοχής, αλλά και όλης της Θεσσαλονίκης.