Η απογείωση έρχεται με νέο γήπεδο κι ο Σαββίδης το ξέρει καλά
SHARE:
Τα νούμερα είναι εντυπωσιακά, ο Μελισσανίδης φαίνεται ότι κατάφερε να συντηρεί μια ανταγωνιστική ομάδα, που παίζει για τους τίτλους, χωρίς να χρειάζεται να βάζει από την τσέπη του. Είναι το ιδανικό και είναι αυτό που προσπαθεί να πετύχει τα τελευταία χρόνια και ο Ιβάν Σαββίδης.
Κάποτε αυτό είχε χαρακτηριστεί ως «αυτάρκεια», στην πραγματικότητα είναι αυτοχρηματοδότηση. Να καταφέρει μια ομάδα, να αυξήσει τον κύκλο εργασιών της και να αυτοχρηματοδοτείται για να πρωταγωνιστεί.
Αυτοί που δεν μπορούν να μοιράσουν «δυο γαϊδάρων άχυρα», βλέπουν κάτι αρνητικό, στην ουσία είναι το ιδανικό μοντέλο στον επαγγελματικό αθλητισμό και το μόνο 100% υγιές.
Ο Μελισσανίδης το κατάφερε, χτίζοντας ένα καινούριο γήπεδο, έστω και χωρίς πολλές εμπορικές χρήσεις, το οποίο απογείωσε την ομάδα του.
Ουσιαστικά, η αυτοχρηματοδότηση είναι απόρροια των εσόδων από το νέο γήπεδο.
Φέτος η ΑΕΚ ξεπούλησε τα διαρκείας και όλα τα παιχνίδια της είναι sold out.
Δεν ξέρω αν έχετε πάρει χαμπάρι τις τιμές που πουλάει πλέον η ΑΕΚ. Αν όχι, καθίστε...
Το φτηνότερο διαρκείας, για τους φανατικούς στο πέταλο κόστιζε 300 ευρώ ΧΩΡΙΣ τα ευρωπαϊκά παιχνίδια (άλλα 120 ευρώ).
Στις αντίστοιχες Θύρες 4-7-8 το διαρκείας έκανε 400 ευρώ (συν 150 ευρώ η Ευρώπη), στις αντίστοιχες Θύρες 5-6 οι τιμές ήταν 650-800-1.200 ευρώ (συν 250, 300 και 500 ευρώ η Ευρώπη), στις αντίστοιχες Θύρες 2-3 η τιμή ήταν 1000 ευρώ (συν 400 ευρώ η Ευρώπη) και στην αντίστοιχη Θύρα 1 μόλις 3.500 ευρώ (συν 1.000 ευρώ η Ευρώπη).
Η ΑΕΚ φέτος έχει σχεδόν τα μισά της έσοδα από το γήπεδό της, και με τηλεοπτικό και χορηγούς φτάνει τα 45 εκατομμύρια.
Είναι προφανές ότι η νέα Τούμπα θα απογειώσει και τον ΠΑΟΚ και δεν είναι τυχαίο που ο Ιβάν Σαββίδης έβαλε από νωρίς τον στόχο της κατασκευής νέου γηπέδου. Και θα το είχε ήδη ξεκινήσει αν το περιβάλλον ήταν πιο φιλικό κι αν δεν είχε προκύψει ο πόλεμος στην Ουκρανία.
Ο Σαββίδης δεν είναι κορόιδο, ξέρει τί ρόλο μπορεί να παίξει ένα γήπεδο και πως μπορεί να εκτοξεύσει τον ΠΑΟΚ. Μπορεί να κάνει τον ΠΑΟΚ μια «πιο ακριβή» διασκέδαση, να προσελκύσει περισσότερο κόσμο, να ανεβάσει τον κύκλο εργασιών, να δώσει υπεραξία σε όλο το προϊόν που λέγεται ΠΑΟΚ.
Σε ότι αφορά αυτόν τον στόχο, ο ΠΑΟΚ έχασε ήδη πολύ χρόνο, λόγω των συγκυριών και πλέον πρέπει να πατήσει το γκάζι, όσο δύσκολη κι αν παραμένει η συγκυρία.
Δεν ξέρω κατά πόσο είναι εφικτό, αλλά έτσι όπως εξελίχτηκαν τα πράγματα, νομίζω ότι δεν πρέπει να αποκλείσουμε το σενάριο της ανακατασκευής «κομμάτι κομμάτι», που ίσως είναι και πιο γρήγορο, λιγότερο κοστοβόρο και κυρίως μπορεί να παρακάμψει κάποιες χρονοβόρες διαδικασίες.
Έτσι έχουν κατασκευαστεί σχεδόν όλα τα καινούρια γερμανικά γήπεδα, με εξαίρεση της Σάλκε και της Μπάγερν. Κοιτάξτε την Πέμπτη το γήπεδο της Φρανκφούρτης. Πριν από 20 χρόνια ήταν όπως το παλιό Καυτανζόγλειο, σήμερα είναι μια σύγχρονη ποδοσφαιρική αρένα, χωρίς στίβο. Αυτό το γήπεδο έγινε καινούριο, ενώ η Άιντραχτ συνέχισε να παίζει σ΄ αυτό και χωρίς να χρειαστεί να ξεσπιτωθεί...