Στόχος η Τούμπα να ξαναγίνει… Τούμπα

Το φαινόμενο της… μισοάδειας Τούμπας στο πρώτο μισό της σεζόν οδήγησε τους ανθρώπους του ΠΑΟΚ να πάρουν τα μέτρα τους προς την κατεύθυνση να πυκνώσει ο κόσμος με την παρουσία του τις εξέδρες του γηπέδου.
Πηγή: forzaonline.gr
Στόχος η Τούμπα να ξαναγίνει… Τούμπα
Photo Credits: @PAOKFC

Για ποιους λόγους, όμως, ο πρωταθλητής ΠΑΟΚ δεν ήταν ελκυστικός για τους φιλάθλους του, τουλάχιστον στο βαθμό, που οι περισσότεροι υπολόγιζαν; Το ζήτημα είναι πολυσύνθετο και, σίγουρα, οι αιτίες είναι πολλές.

Το οξύμωρο της υπόθεσης είναι ότι το περασμένο καλοκαίρι διατέθηκαν κάτι λιγότερο από δεκαοχτώ χιλιάδες εισιτήρια, συνεπώς υπήρχε εξ αρχής η βάση, προκειμένου η Τούμπα, «βρέξει-χιονίσει», να έχει μια ικανοποιητική πληρότητα σε κάθε παιχνίδι. Κι όμως, σημαντικό μέρος των κατόχων διαρκείας δεν πήγαινε στο γήπεδο -προφανώς κι όχι οι ίδιοι σε κάθε αγώνα-με αποτέλεσμα να παρατηρούνται κάθε φορά πολλές κενές θέσεις (τουλάχιστον έχει επιλυθεί το ζήτημα με τη μεταβίβαση των διαρκείας). Υπήρχαν, λοιπόν, πολλοί φίλαθλοι, που ενώ είχαν-και έχουν-δωρεάν είσοδο στο γήπεδο με το διαρκείας, δεν ένιωθαν την ανάγκη να πάνε στο γήπεδο. Κι αυτό ίσως να είναι και το πιο ανησυχητικό της όλης υπόθεσης.

Τι συνέβη, όμως, με τους μη κατόχους διαρκείας, εκείνους που έπρεπε να πληρώσουν μεμονωμένο εισιτήριο για να δουν κάποιον αγώνα; Εδώ με σιγουριά κάποιος μπορεί να πει ότι η τιμολογιακή πολιτική της ΠΑΕ αποδείχτηκε λανθασμένη. Πόσους άραγε «πελάτες» μπορείς να προσελκύσεις, όταν ορίζεις τιμή 40 ευρώ στις θύρες 5 και 6 σε παιχνίδια, όπως με FCSB και Παναθηναϊκό; Τα ακριβά εισιτήρια (σε συνδυασμό και με το ότι στα πρώτα ματς της σεζόν δεν έβγαιναν παιδικά εισιτήρια) ήταν ένας αποτρεπτικός λόγος για πολύ κόσμο να πάει στο γήπεδο. Για τους εκτός Θεσσαλονίκης φιλάθλους υπάρχει πάντα και το έξτρα κόστος της μετακίνησης, το πρόβλημα του πάρκινγκ εγγύς του γηπέδου κλπ.

Η τάση της μειωμένης Τούμπας φάνηκε από το πρώτο επίσημο ματς της σεζόν, μια και στο παιχνίδι με την Μπόρατς Μπάνια Λούκα τα εισιτήρια ήταν 16.135. Αλλά ούτε και στο αποφασιστικής σημασίας παιχνίδι με τη Μάλμε ήταν ικανοποιητικός ο αριθμός των εισιτηρίων (17.678), χωρίς να αποτελεί δικαιολογία και το γεγονός ότι η αναμέτρηση διεξήχθη την προπαραμονή του Δεκαπενταύγουστου και η… μισή Θεσσαλονίκη έλειπε σε διακοπές. Τα λιγότερα εισιτήρια (13.871) σε φετινό ευρωπαϊκό ματς του ΠΑΟΚ διατέθηκαν στον αγώνα με τη Σάμροκ Ρόβερς.

Ανάλογη ήταν η εικόνα και στα δύο πρώτα παιχνίδια για τη league phase του Γιουρόπα. Στον αγώνα με τη FCSB είχαν κοπεί 14.390, ενώ στο παιχνίδι με τη Βικτόρια Πλζεν η τελική καταμέτρηση έδειξε 16.144 εισιτήρια. Κοινός παρονομαστής είναι ότι σε κανένα από τα παραπάνω παιχνίδια ο αριθμός δεν ξεπέρασε το συνολικό αριθμό των εισιτηρίων διαρκείας (περίπου δεκαοχτώ χιλιάδες).

Οσο για τα ματς πρωταθλήματος; Στην πρεμιέρα με τον Πανσερραϊκό κόπηκαν μόλις 7.668 εισιτήρια (5.800 τα εισιτήρια του περσινού αγώνα με τους Σερραίους), ακόμη λιγότερα στο πρόσφατο παιχνίδι με την Καλλιθέα (έπαιξαν ρόλο κι οι άσχημες καιρικές συνθήκες), όταν και διατέθηκαν 4.742 εισιτήρια. Τα περισσότερα εισιτήρια κόπηκαν στο ντέρμπι με τον Ολυμπιακό (21.684 έναντι 25.346 στον αντίστοιχο περσινό αγώνα), ενώ στο παιχνίδι με τον Αρη διατέθηκαν 19.282 εισιτήρια (πέρσι ήταν λιγότερα-17.731). Λιγότερα (18.511) ήταν τα εισιτήρια στο ντέρμπι με τον Παναθηναϊκό και ακόμη λιγότερα (12.419) στον αγώνα με τον ΟΦΗ (τα αντίστοιχα ματς της περσινής σεζόν είχαν διεξαχθεί κεκλεισμένων των θυρών).

ΜΕΙΩΣΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΕΚ-ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ

Η μείωση στα εισιτήρια δεν αφορά μόνο τον ΠΑΟΚ. Η ΑΕΚ παραμένει και φέτος η πρώτη ομάδα στο μέσο όρο εισιτηρίων (24.426), μια και το νέο γήπεδο εξακολουθεί να λειτουργεί κι ως «κράχτης». Ακόμη και έτσι, πάντως, παρατηρείται πτώση σε σχέση με την περσινή σεζόν, όταν ο μέσος όρος εισιτηρίων είχε διαμορφωθεί στα 27.434.

Μείωση-μικρότερη σε σχέση με την ΑΕΚ-έχει κι ο Ολυμπιακός, που κόβει κατά μέσο όρο 22.610 έναντι του τελικού μέσου όρου των 23.891 εισιτηρίων της περσινής σεζόν.

Ο Παναθηναϊκός παρουσιάζει υπερδιπλασιασμό του μέσου όρου (21.275 έναντι 10.293 της περσινής σεζόν), κάτι, βέβαια, που ήταν λίγο-πολύ αναμενόμενο μετά τη μετακόμισή του από το περιορισμένης χωρητικότητας γήπεδο της Λεωφόρου Αλεξάνδρας στο… αχανές Ολυμπιακό στάδιο. Σημαντική άνοδο έχει κι ο Αρης (9.080 έναντι 6.390 της περσινής σεζόν), απόρροια της καλής πορείας του στο πρωτάθλημα. Μένει, βέβαια, να φανεί αν οι «κίτρινοι» θα καταφέρουν να διατηρήσουν αυτή τη δυναμική μέχρι το τέλος της περιόδου. Η 6η ομάδα σε μέσο όρο εισιτηρίων είναι ο ΟΦΗ με 3.744.

Διαβάστε ακόμη...